[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

نمایشگاه‌های اتومبیل در ایستگاه سامان‌دهی، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
کارگروه سامان‌دهی نمایشگاه‌های اتومبیل به همت شهرداری منطقه شش شیراز تشکیل شد. این جلسه با حضور شهردار منطقه 6 کلان‌شهر شیراز، نماینده دادستانی، جانشین پلیس راهور، رئیس اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری، نماینده نمایشگاه‌داران اتومبیل و جمعی از مسئولان شهری با همراهی اصحاب رسانه به میزبانی شهرداری منطقه 6 شیراز برگزار شد.
 افزایش مشارکت‌های مردمی در راستای قانون‌مداری
در این آیین، شهردار منطقه شش شیراز بر افزایش تعاملات شهروندی و مشارکت‌های مردمی در راستای اجرای نظم و قانون تأکید کرد. مهندس مسعود قادری اردکانی با تأکید بر این موضوع که شهرداری نسبت به رضایتمندی شهروندان و قانون‌مداری احساس مسئولیت می‌کند، بیان داشت: مدتی است که بلوار شهید رجایی (فرهنگ‌شهر) به عنوان بورس نمایشگاه‌داران اتومبیل درآمده و عملکرد برخی از آنها مشکلاتی را برای شهر و شهروندان ایجاد کرده است. وی افزود: با توجه به اهمیت سامان‌دهی نمایشگاه‌های اتومبیل در بلوار شهید رجایی، نماینده ویژه‌ای از سوی منطقه شش شهرداری شیراز برای رسیدگی به این موضوع معرفی شده است. شهردار منطقه شش بیان داشت: قوانین قضایی و ضابطه‌های مدیریت شهری بر تردد ایمن شهروندان و برطرف‌سازی چالش‌ها تأکید دارند و با بهره‌گیری از این ظرفیت قانونی، در تلاش هستیم تا خدمات مطلوبی را به شهروندان ارائه دهیم. قادری با تأکید بر این موضوع که برخورد قاطع با نمایشگاه‌های اتومبیل متخلف نیازمند یک هم‌افزایی قانونی است، تصریح کرد: این موضوع با همکاری شهرداری، دستگاه قضایی، پلیس و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط با اطلاع‌رسانی رسانه‌ها محقق خواهد شد. او هدف از اجرای این طرح را تردد ایمن، ترافیک روان و بهبود چشم‌انداز شهری برشمرد و اظهار داشت: پارک اتومبیل در پیاده‌روها برخلاف قانون است و مشکلات متعددی را برای شهروندان ایجاد می‌کند. شهردار منطقه شش با تأکید بر این موضوع که طرح‌ها و پروژه‌ها در این منطقه به صورت نمادین و شعاری اجرا نمی‌شوند، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی و برخورداری از نظرات کارشناسان خود را به اجرای قوانین پایبند و ملزم می‌دانیم.
 اتخاذ رویکرد تعاملی در برابر سد معبر
قادری ابراز امیدواری کرد که با اتخاذ رویکرد تعاملی چالش سد معبر نمایشگاه‌های اتومبیل در بلوار شهید رجایی حل شود و با بهره‌مندی از مشارکت‌های اصناف دیگر نیازی به اجرایی‌سازی رویکرد قهری قانون نباشد. این مدیر ارشد شهرداری شیراز در پایان افزود: مشارکت مردم و شهروندان در اجرای طرح‌های مختلف شهری خصوصاً ترافیکی برای ما مورداهمیت است و در این خصوص همکاری نمایشگاه‌داران با مدیریت شهری در بلوار شهید رجایی می‌تواند به عنوان الگوی مناسبی در سطح شهر شیراز اجرایی شود و در نهایت در صورتی که افراد متخلف نسبت به اجرای قوانین بی‌تفاوت بوده و در قبال اجرای قانون مقاومت نمایند، با افراد خاطی و قانون‌شکن برخورد قاطع از طریق مراجع ذی‌صلاح انجام خواهد شد.
 جریمه‌های مالی بازدارنده نیست
در ادامه این آیین، جانشین پلیس راهور شیراز بر اجرای قانون تأکید کرد. سرهنگ سلیمی از رویکرد تعاملی و فرهنگی شهردار منطقه 6 شیراز قدردانی کرد و افزود: مطابق قانون، تردد و توقف اتومبیل‌ها در پیاده‌رو ممنوع است و پلیس بر اساس قانون نسبت به جریمه، توقیف و انتقال آنها به پارکینگ اقدام می‌کند. او با اشاره به این موضوع که جریمه مالی اتومبیل‌های متخلف وجهه بازدارندگی خود را از دست داده است، بیان داشت: در تلاش هستیم تا با طرح شکایت از خودروهای هنجارشکن و اعمال قانون، رویه نظم و قانون‌مداری را در جامعه تقویت کنیم. وی با اشاره به همکاری پلیس با مدیریت شهری در زمینه سامان‌دهی نمایشگاه‌داران اتومبیل گفت: پس از ارائه تذکرات قانونی و تهیه صورت‌جلسه از طریق اماکن و دادستانی نسبت به پلمب نمایشگاه‌های اتومبیل متخلف به جرم اخلال در نظم عمومی اقدام می‌کنیم. جانشین پلیس راهور شیراز با اشاره به این موضوع که عابران پیاده از حق و حقوق قانونی برای عبور از پیاده‌روها برخوردار هستند، بیان داشت: برداشتن پلاک اتومبیل و الصاق پلاک‌های تبلیغاتی توسط نمایشگاه جرم است. سلیمی در بخش پایانی سخنانش افزود: درصد قابل‌ملاحظه‌ای از نمایشگاه‌داران اتومبیل قوانین و ضوابط را رعایت می‌کنند که قدردان مشارکت آنها در زمینه ارتقای نظم شهری هستیم.
 سد معبر موجب نارضایتی مردم است
رئیس اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری شیراز در این نشست گفت: پیاده‌راه‌ها مسیر تردد ایمن را برای شهروندان فراهم می‌کنند و پدیده سد معبر موجب نارضایتی مردم و اخلال در نظم عمومی می‌شود. مهندس عباداله زارعی یکی از مهم‌ترین رسالت‌های مدیریت شهری را پاسخ‌گویی به نیازهای شهروندان ارزیابی کرد و افزود: برای رفع سد معبر از پیاده‌راه‌ها نیازمند همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های مختلفی با شهرداری هستیم. وی تصریح کرد: یکی از عوامل عدم بروز سد معبر، اخذ استعلام از دستگاه‌های خدمات‌رسان برای صدور مجوز به واحد‌های صنفی است. مدیرکل پیشگیری از تخلفات شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: مردم شهرداری را در زمان بروز ترافیک و سد معبر مسئول می‌دانند و با ایجاد یک سامانه مشترک بین دستگاه‌های خدمات‌رسان می‌توان از بروز این چالش شهری پیشگیری کرد. این مقام مسئول افزود: به دلیل سد معبر برخی از واحد‌های صنفی، مردم مجبور به تردد در خیابان می‌شوند که این امر زمینه‌ساز بروز حوادث است. او با تأکید بر این موضوع که شهرداری در رفع سد معبر به مصلحت اصناف نیز توجه دارد، بیان داشت: عملیات سامان‌دهی صنوف با هدف جلب رضایتمندی شهروندان با همراهی دستگاه‌های متولی و نمایشگاه‌داران کلید می‌خورد. زارعی با تأکید بر این موضوع که چنین جلساتی جنبه نمادین ندارد، اظهار داشت: عزم راسخ برای سامان‌دهی نمایشگاه‌داران اتومبیل در شهرداری منطقه شش وجود دارد و با اتخاذ رویکردهای فرهنگی و جلب مشارکت اصناف، به دنبال غلبه بر این چالش 
هستیم.
 اجرای قوانین با هدف خدمت‌رسانی به شهروندان
معاون خدمات شهری شهردار منطقه شش شیراز در این نشست بر اجرای قوانین با هدف خدمت‌رسانی مطلوب به شهروندان تأکید کرد. سجاد بدیهی افزود: از گذشته سد معبرهای مختلفی در بلوار شهید رجایی حضور داشتند که شهرداری منطقه شش با توجه به وظایف ذاتی خود نسبت به جمع‌آوری کلیه بارفروشان و دست‌فروشان اقدام کرد. وی با تقدیر از عملکرد روابط عمومی منطقه شش در حوزه اطلاع‌رسانی افزود: بنرهای اطلاع‌رسانی زیادی در راستای تنویر افکار عمومی تهیه شده تا نمایشگاه‌داران اتومبیل به این موضوع اشراف یابند که شهرداری منطقه شش با عزم جدی خواستار سامان‌دهی این محور است. وی هم‌افزایی اصناف و اماکن را در زمینه سامان‌دهی نمایشگاه‌های اتومبیل راهگشا توصیف کرد و افزود: جریمه‌های مالی در برابر تخلفات نمایشگاه‌داران اتومبیل قدرت بازدارندگی ندارد و با پلمب اصناف متخلف می‌توان این محور را سامان‌دهی کرد. او از آمادگی مدیریت شهری برای تأمین جرثقیل جهت انتقال خودروهای سد معبر یه پارکینگ خبر داد و افزود: شهرداری شیراز این آمادگی را دارد که قسمتی از فضای جلوی نمایشگاه‌های اتومبیل که مسیر رفت و آمد شهروندان را مسدود نمی‌کند، در قالب عقد قرارداد به آنها واگذار کند.
 خواستار قانون‌مداری هستیم
در ادامه این مراسم، نماینده نمایشگاه‌داران اتومبیل شیراز خواستار اجرای قانون در زمینه ارائه مجوز به اصناف شد. علی تینا با انتقاد نسبت به این موضوع که اتاق اصناف در زمینه ارائه مجوز چندان به قانون پایبند نیست، بیان داشت: بر اساس قانون نمایشگاه‌های اتومبیل نباید کمتر از 200 مترمربع فضا باشند و این در حالی است که هم‌اکنون برخی از فعالان این صنف در فضای کمتر از یکصد متر فعالیت می‌کنند و به همین دلیل فضای خیابان و پیاده‌رو را اشغال می‌کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی