[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

تقدیر معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های نو از مدیرعامل برق فارس، روزنامه شیراز نوین

محمود کمانی معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های نو با اهدای لوح از اقدامات یداله حقیقی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس برای برگزاری وبینار آموزشی مروری بر الزامات قانونی ممیزی و بهینه‌سازی مصرف انرژی در صنایع کشور تقدیر کرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای فارس، در بخشی از این تقدیرنامه آمده است: مدیریت و بهینه‌سازی مصرف انرژی برق گام مهمی است در جهت شکوفایی و سازندگی میهن اسلامی‌مان ایران؛ بدین‌وسیله از حضرت‌عالی برای برگزاری موفقیت‌آمیز وبینار آموزشی «مروری بر الزامات قانونی ممیزی و بهینه‌سازی مصرف انرژی در صنایع کشور» در راستای اجرای سیاست‌های ابلاغی وزارت نیرو قدردانی 
می‌شود.
تلاش‌های انجام شده در حوزه مدیریت مصرف برق در سال ۱۴۰۲ که ناشی از اعتقاد خالصانه شما به رشد و اعتلای کشور می‌باشد، قابل ستایش است.
لازم به ذکر است، منظور از بهینه‌سازی مصرف انرژی، انتخاب الگوها و اتخاذ و به‌کارگیری روش‌ها و سیاست‌هایی در مصرف درست انرژی است که از نقطه‌نظر اقتصاد ملی مطلوب باشد و استمرار وجود و دوام انرژی و ادامه حیات و حرکت را تضمین کند.
در این چارچوب تعیین سهم صورت‌های مختلف انرژی در سبد انرژی هر جامعه با توجه به امکانات درازمدت آن جامعه، همچنین به‌کارگیری پربازده‌ترین شیوه استفاده از آنها که متضمن کاهش تخریب منابع انرژی و نیز کاهش تأثیرات سوء ناشی از اسـتفاده ناصـحیح از انرژی، بر عوامـل دیگر حیات و محـیط‌زیست مدنظر است.
این استفاده درست و بجا از انرژی، نه‌تنها متضمن استمرار حیات و توسعه پایدار جامعه است، بلکه منجر به بقای انرژی برای همگان و نسل‌های آتی و مانعی برای تولید و گسترش آلودگی‌های زیست‌محیطی ناشی از مصرف نادرست انرژی خواهد بود.
احداث تأسیسات تولید انرژی الکتریکی و شبکه‌های برق‌رسانی نیاز به هزینه‌های زیادی دارد. هزینه احداث تأسیسات تولید و انتقال و توزیع برق برای هر کیلووات ساعت معادل 800 دلار می‎باشد. علاوه بر بار مالی زمان لازم برای احداث نیروگاه 3 تا 8 سال است. همچنین هزینه‌های جاری و ثابت سالانه نیروگاه‌ها گاهی بالغ بر 20 درصد سرمایه‌گذاری اولیه می‌شوند.
 از این رو کاهش مصرف انرژی الکتریکی به میزان قابل‌ملاحظه‌ای در حفظ و بقای سرمایه‌های ملی مؤثر است. با توجه به پتانسیل‌های صرفه‌جویی موجود در بخش صنعت سالانه می‌توان 670میلیارد تومان در این بخش صرفه‌جویی کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی