[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

حاج علی اکبری: «ضد» از عمق جنایت‌های سازمان منافقین پرده برداشت، روزنامه شیراز نوین

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: جعبه سیاه انقلاب اسلامی دهه ۶۰ است که عمق جنایت‌های سازمان منافقین در آن نهفته است؛ پس هر مجموعه‌ هنری و انقلابی که بتواند اتفاقات آن دهه را خوب ارائه کند، اتفاق بزرگی رقم زده؛ البته برای این اتفاق لازم است مسائل آن زمان خوب استخراج و مضامین آن فهم شود تا بتوان برای نسل جوان بیان کرد و «ضد» این‌گونه است.
فیلم سینمایی «ضد»، محصول سازمان سینمایی سوره به کارگردانی امیرعباس ربیعی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی از حدود سه هفته قبل اکران عمومی خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز کرده است.
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری درباره این فیلم بیان کرد: «ضد» به دلیل نوع نگاه و زاویه دیدش که به سراغ ماجرای نفوذ و حادثه هفتم تیر رفته و در این میان توجهی به شخصیت شهید بهشتی داشته است، جالب توجه بود. شخصیت شهید بهشتی ظرفیت‌های بسیاری برای ساخت کارهای متنوع دارد و ای کاش این فیلم بیشتر به وی می‌پرداخت.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور یادآور شد: «ضد» در باب به تصویر کشیدن خطر نفوذ و همچنین درباره معرفی منافقین بسیار خوب عمل کرده است و پیچیدگی روابط سازمانی که کاملاً غلبه بر عواطف انسانی غلبه دارد و افراد را مسخ می‌کند را به خوبی ارائه کرده است.
حاج علی اکبری ادامه داد: از این جنس کارها باید در مجموعه‌های سینمایی کشور ساخته شود و چیزی نیست که کسی بخواهد از آن کوتاه بیاید؛ رسالت این اتفاق با مراکز هنری انقلاب اسلامی است. در حقیقت این عرصه جهاد کبیر است، فیلم‌سازان از طعنه‌ها نباید بترسند و باید با همت عالی به سمت جلو بروند.
فیلم «ضد» پاسخ‌گوی بسیاری از سؤالات نسل جوان است
او اضافه کرد: امروز فیلم سینمایی «ضد»، پاسخ به یکی از نیازهای جدی حوزه فرهنگ عمومی است. نیاز جوان امروز، آشنایی با دهه ۶۰ و حوادث آن روزهاست که وسط معادلات و شکل‌گیری انقلاب اسلامی است و این فیلم به آن قطعه از انقلاب اسلامی پرداخته و می‌تواند بسیاری از سؤالات نسل جوان را پاسخ دهد.
خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: بعید می‌دانم به‌غیر از زبان هنر بتوانیم از عهده این کار بر بیاییم. در بین انواع هنر، سینما حتماً حرف اول را در این زمینه می‌زند؛ از این جهت در این فیلم هم بهترین ابزار، عرصه، میدان و سوژه انتخاب شده و جای تقدیر دارد. رفتن به این میدان و نزدیک شدن به این مسائل شجاعت می‌خواهد.
حجت‌الاسلام حاج علی اکبری افزود: در مجموع فیلم سینمایی «ضد»، اثر تأثیرگذاری است و توانسته روایت خوبی از ماجرای هفتم تیر، شهید بهشتی و منافقین را در قالب یک درامِ عاشقانهِ سیاسی نشان دهد؛ فیلم با دلالت‌های جالبی از این قطعه از تاریخ انقلاب به سراغ رمزگشایی از عمق فجایع سازمان منافقین و ماجرای هفتم تیر و منافقین رفته است.
خطر نفوذ برای انقلاب همیشگی است
وی گفت: از طرف دیگر «ضد»، روایت‌های لطیفی از جریان حزب‌الله اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، حال‌ و هوا و نگاهشان به نمایش گذاشته و به درستی به خطر نفوذ که خطر همیشگی برای انقلاب محسوب می‌شود، پرداخته است. 
حجت‌الاسلام حاج علی اکبری ادامه داد: امیدواریم این اثر بابی باشد برای کارهای قوی‌تر و جدی‌تر در این زمینه‌ تا بتواند مخاطبان بیشتری را به این عرصه دعوت کند. رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم این فیلم به ویژه توسط جوانان دیده شود. از همه دوستانی که همت‌ کردند و این کار خوب را ساختند و همچنین از نگاه خوبی که در مدیریت عالی سازمان تبلیغات اسلامی وجود دارد، تشکر می‌کنم. ان‌شاءالله سازمان سینمایی سوره حوزه هنری که یک مجموعه خوش‌نام در حوزه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی است، هر روز موفق‌تر باشد و شاهد کارهای بهتر، پرجاذبه‌تر و مؤثرتر از همه عزیزان باشیم‌.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی