[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

نان روغن جوشی، روزنامه شیراز نوین

نان روغن جوشی یکی از انواع نان‌های سنتی و بسیار خوش‌مزه ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهر کرمان می‌باشد؛ برای مشاهده آموزش کامل طرز تهیه نان روغن جوشی در ادامه با ما همراه باشید:

 مواد لازم
خمیر نان تافتون: ۲ چونه
کنجد: یک دوم قاشق چای‌خوری
زیره سیاه: یک‌دوم قاشق چای‌خوری
تخم گشنیز: یک‌دوم قاشق چای‌خوری
زردچوبه: یک‌دوم قاشق چای‌خوری
نمک: یک‌دوم قاشق چای‌خوری
روغن مایع: به مقدار کافی

 طرز تهیه
 مرحله اول
برای تهیه نان روغن جوش خوش‌مزه و سنتی ابتدا خمیر را به سطح کار منتقل می‌کنیم و به خوبی ورز می‌دهیم تا بافت آن سبک شود.سپس ادویه‌ها را به خمیر اضافه می‌کنیم و به خوبی ورز می‌دهیم تا به خورد خمیر بروند.
 مرحله دوم
حتماً باید از ادویه‌های پودرشده استفاده کنیم؛ اگر ادویه‌ها پودر نیستند، حتماً آنها را آسیاب کنید و سپس به خمیر بیفزایید. پس از اینکه خمیر و ادویه‌ها با هم ترکیب شدند به خمیر به مدت یک ساعت در فضای آشپزخانه استراحت می‌دهیم.
 مرحله سوم
پس از گذشت یک ساعت، خمیر کمی بوی ترشی می‌گیرد که این موضوع یکی از مراحل پخت نان روغن جوش می‌باشد و جای نگرانی نیست. در ادامه خمیر را مجدداً با دست ورز می‌دهیم تا به طور کامل هواگیری شود.
 مرحله چهارم
در این مرحله خمیر را به تکه‌های کوچک به اندازه یک نارنگی متوسط تقسیم می‌کنیم و هر‌کدام را به صورت گرد با دست شکل می‌دهیم و کنار می‌گذاریم. سپس هرکدام از خمیرها را با وردنه باز کرده و با چنگال روی آنها سوراخ ایجاد می‌کنیم.
 مرحله پنجم
حتماً با چنگال خمیرها را سوراخ کنید، چون اگر سوارخ نداشته باشند، هنگام سرخ کردن بیش از حد پف می‌کنند. در این مرحله یک تابه مناسب انتخاب می‌کنیم و روی حرارت قرار می‌دهیم، سپس مقداری روغن اضافه می‌کنیم.
 مرحله ششم
پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، خمیرها را درون روغن می‌اندازیم و هر دو سمتشان را به خوبی سرخ می‌کنیم تا طلایی‌رنگ شوند. سپس از روغن خارج می‌کنیم و روی دستمال حوله‌ای قرار می‌دهیم تا روغن اضافی‌شان گرفته شود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی