[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

۱۲هزار مورد جدید با احتمال دیابت شناسایی شدند ، روزنامه شیراز نوین

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی بیش از ۱۲هزار مورد جدید با احتمال دیابت از ابتدای پویش ملی سلامت تاکنون در استان فارس خبر داد.
عباس رضاییان‌زاده روز ۱۰ دی‌ماه درباره آخرین آمارهای غربالگری در پویش ملی سلامت تا روز یکشنبه،‌ بیان کرد: از ابتدای پویش ملی سلامت تاکنون، یک‌میلیون و ۶۹۳هزار و ۴۷۶ نفر در زمینه بیماری‌های پُرفشاری خون و دیابت در فارس، غربالگری شده‌اند که از این تعداد، ۱۲هزار و ۷۳۴ نفر با احتمال ابتلا به دیابت شناسایی شدند.
وی ضمن دعوت از مردم برای حضور و پایش سلامتی خود در این پویش ملی، اظهار کرد: از مجموع یک‌میلیون و ۶۹۳هزار و ۴۷۶ مورد غربالگری انجام شده از ابتدای پویش ملی سلامت تاکنون در سطح استان، ۳۶هزار و ۲۳۷ نفر نیز با احتمال ابتلا به پُرفشاری خون شناسایی شدند. رضاییان‌زاده با اشاره به غربالگری ۹۰هزار و ۷۱۵ نفر در این پویش طی شبانه‌روز گذشته در استان فارس، افزود: از این تعداد، یک‌هزار و ۵۴۵ نفر با احتمال پرفشاری خون و ۶۰۹ نفر با احتمال دیابت شناسایی شدند. معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: منظور از «احتمال دیابت»، قند خون ۱۲۶ به بالا و منظور از «احتمال پرفشاری خون»، عدد ۱۴۰ روی ۹۰ میلی‌متر جیوه (۱۴ روی ۹) 
به بالاست.
وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون «پویش ملی سلامت» با هدف شناسایی بیماران مبتلا به دیابت و فشارخون بالا، در سراسر کشور و با شعار «آگاهی زودتر، مراقبت مؤثرتر» در حال اجراست، از افراد بالای ۱۸ سال در استان فارس خواست تا با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت، پایگاه‌های پزشک خانواده، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، خانه‌های بهداشت و ایستگاه‌های غربالگری، فشارخون و قندخون خود را اندازه‌گیری کرده یا با ورود به سامانه خوداظهاری پویش ملی سلامت، به نشانی اینترنتی 
https://health.mci.ir، پرسش‌نامه خوداظهاری تکمیل کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی