[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

بازگشت بسکتبال به شیراز بهترین اتفاق بود، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
تیم بکستبال لیموندیس شیراز پس از دو شکست خانگی مقابل دو تیم مدعی لیگ برتر در انتهای نیم‌فصل نخست، امروز در اولین بازی دور برگشت، باز هم در شیراز میزبان یک تیم مدعی دیگر است.
شاگردان محمدرضا اسلامی امروز در خانه به مصاف شهرداری گرگان می‌روند؛ تیمی که در چند سال اخیر، قدرت اول بسکتبال کشور بوده است و حالا در رتبه نخست جدول دوازده تیمی رقابت‌ها قرار دارد.
شاگردان مصطفی هاشمی بازی معوقه هفته دهم خود را روز جمعه(8 دی‌ماه) به مصاف مهمان خود آورتا ساری رفتند و در پایان با نتیجه ۸۷ - ۷۳ به پیروزی دست یافتند تا بالاتر از ذوب‌آهن اصفهان، قهرمان نیم‌فصل اول شوند.
اما تیم لیموندیس شیراز در آخرین بازی نیم‌فصل، مقابل ذوب آهن اصفهان قرار گرفت و در حالی که تا آخرین ثانیه‌ها از حریف خود یپش بود با یک امتیاز اختلاف بازی را به میهمان قدرتمند خود واگذار کرد.
مربی لیموندیس در خصوص وضعیت این تیم در نیم‌فصل اول گفت: ما نسبت به میانگین سنی بازیکنان خود در مقایسه با سایر تیم‌ها، عملکرد خوبی داشتیم؛ خیلی از بازیکنان ما اولین سال حضورشان در سوپرلیگ کشور بود و فکر می‌کنم عملکرد قابل دفاعی داشتند.
مهدی دوانی زاده افزود: با توجه به پشتوانه‌ای که داشتیم توانستیم بازیکنان خارجی بگیریم که بازیکن آمریکایی ما خیلی بیشتر توانست کمک کند. بازیکن صربستانی هم ابتدا با مصدومیت‌هایی مواجه بود، اما در ادامه برطرف شد و توانست تأثیرگذاری مثبتی داشته باشد. اما در مجموع روند تیم ما خوب بود؛ نسبت به تیم‌های دیگری که در لیگ هستند با فاصله امتیازی بسیار کمی باختیم. از جمله به تیمی مثل ذوب آهن که فقط یک پرتاب سه‌امتیازی از بازیکن ملی‌پوش آنها نتیجه را عوض کرد.
وی در ادامه از بازگشت اهالی بسکتبال به سالن‌های شیراز به نیکی یاد کرد و گفت: اینکه بعد از سال‌ها شاهد هستیم که تیم لیگ برتری بسکتبال در شهرمان هست و تماشاگران می‌آیند و از آن حمایت می‌کنند، خیلی جای خرسندی برایمان دارد. این بچه‌ها سال‌ها دور از بسکتبال بوده‌اند و تمام بسکتبال دیدنشان به یکی دو مسابقه در اواخر تابستان و زمستان یا جام رمضان و دهه فجر محدود می‌شد، اما حالا می‌دانند یک تیم لیگ برتری دارند که هر هفته پیگیر نتایجش هستند و یا از تلویزیون و یا از نزدیک در سالن، بازی‌هایش را دنبال می‌کنند. این اتفاق خوبی است که حضور لیموندیس در شیراز رقم زده است.
بازیکن سابق بسکتبال شیراز ادامه داد: مشکل اصلی تیم ما کم‌تجربه بودن است، اما اگر سال‌های بعد هم در شیراز به کار خود ادامه بدهد، مطمئن باشید حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. تیمی که در سال اول حضورش در لیگ برتر، بازی‌های زیبایی را ارائه می‌دهد. با وجود اینکه تمرینات ما خیلی دیر و از شهریورماه آغاز شده بود، اما حتی در گرگان مقابل مدافع عنوان قهرمانی نمایش خوبی داشتیم.
دوانی زاده در پایان با اشاره به فشردگی بازی‌ها در نیم‌فصل دوم گفت: بازی اول ما مقابل شهرداری گرگان است که امیدواریم بتوانیم باز هم بازی خوبی انجام دهیم. برای ما رقابت با تیم اول و آخر جدول فرقی نمی‌کند؛ همیشه تا آخرین ثانیه می‌جنگیم، اما ورزش همین است و چند ثانیه نتیجه بازی را تعیین می‌کند. ما باید سعی کنیم در دور برگشت، شکست‌های دور از خانه نیم‌فصل اول مقابل تیم‌هایی مثل آورتا ساری و مس رفسنجان را در خانه جبران کنیم تا در نهایت بتوانیم به جمع هشت تیم و رقابت پلی‌آف برسیم.
دیدار تیم‌های لیموندیس شیراز و شهرداری گرگان از ساعت 16 امروز دوشنبه در سالن دانشگاه آزاد اسلامی شهر صدرا آغاز خواهد شد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی