[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

امیدآفرینی در فجر عمرانی، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
شهردار منطقه یک شیراز گفت: در دهه فجر سال جاری، ۱۳ پروژه قابل‌افتتاح به ارزش بیش از یکصدمیلیارد تومان و شش پروژه به اعتبار ۷۰میلیارد تومان در سطح منطقه کلنگ‌زنی می‌شود.
جهان‌بین میرزایی در سلسله‌نشست‌های «روایت امید» با موضوع تشریح پروژه‌های قابل‌افتتاح و کلنگ‌زنی دهه مبارک فجر در منطقه یک شهرداری شیراز، اظهار کرد: مساحت کنونی منطقه یک در حال حاضر هزار و ۸۰۰ هکتار است که جمعیتی بیش از ۱۵۰هزار نفر را در خود جای داده است.
وی افزود: بیش از ۶۰ درصد خدمات عمده کلان‌شهر شیراز همچون بزرگ‌ترین مرکز دانشگاهی جنوب کشور، بیمارستان‌های اصلی، ادارات کل و دستگاه‌های اجرایی بخش دولتی و خصوصی، مراکز نظامی، انتظامی و آموزشی و ورزشی در محدوده این منطقه شکل گرفته که به عنوان ویژگی خاص این منطقه است و به دلیل تمرکز و ارائه خدمات عمومی شهر، در حال حاضر در این منطقه شاهد ترافیک هستیم و این موضوع نیاز به توجه ویژه دارد.
شهردار منطقه یک شیراز با اشاره به پروژه‌های قابل‌افتتاح و بهره‌برداری و کلنگ‌زنی این منطقه در ایام‌الله دهه فجر، اضافه کرد: در دهه فجر سال جاری ۱۳ پروژه قابل‌افتتاح به ارزش بیش از یکصدمیلیارد تومان و شش پروژه با اعتبار ۷۰میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شود.
میرزایی با بیان اینکه تعدادی پروژه‌های فعال تا پایان سال جاری یا در هفته شیراز ۱۴۰۳ افتتاح می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: پروژه‌های قابل‌افتتاح در دهه فجر پنج پروژه شامل افتتاح پیاده‌راه است. طرح‌های پیاده‌راه از جمله مسیرهای حدفاصل میدان امام حسین(ع) تا پل باغ صفا، خیابان فردوسی حدفاصل دو خیابان رودکی و سعدی، ضلع غربی و شرقی خیابان قصردشت و پیاده‌راه دو خیابان شوریده شیرازی و انقلاب اسلامی است. وی اضافه کرد: در ایام دهه فجر عملیات اجرایی فاز دوم پروژه‌های پیاده‌راه خیابان شهید رادفر و پیاده‌راه خیابان شهید مشکین‌فام آغاز می‌شود.
شهردار منطقه یک شیراز با اشاره به اینکه محدوده منطقه یک دارای بافت فشرده است و نمی‌توان پروژه‌های شاخص تعریف کرد، گفت: تنها ابرپروژه شاخص عمرانی این منطقه، بزرگ‌راه شهید سلیمانی در محدوده این منطقه محسوب می‌شود که تملک و اجرای پیاده‌راه جنوبی این بزرگ‌راه برعهده شهرداری منطقه یک است و با پیشرفت بسیار خوبی که این پروژه تا به امروز دارد، در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.
میرزایی ادامه داد: در خصوص اجرای پروژه کوهسار، بایستی ۱۶ هکتار تملک صورت می‌گرفت که تاکنون ۱۱ هکتار تملک انجام شده است و مابقی نیز به دلیل مشکلاتی که در حوزه اسناد مالکیتی مطرح است، در حال پیگیری و رفع مشکل از سوی شهرداری شیراز است.
وی تأکید کرد: با توجه به اینکه منطقه یک در بافت میانی شهر شیراز واقع شده و در بخشی از مناطق شکل‌گیری و ساخت و سازها بر اساس اصول شهرسازی نبوده است، در موضوع دفع آب‌های سطحی در برخی محلات این منطقه با مشکل مواجه هستیم. لذا در این خصوص با اجرای پروژه‌های لوله‌گذاری که در حال اجراست، این مشکل در حال برطرف شدن است.
شهردار منطقه یک شیراز ادامه داد: در دهه فجر سال جاری، عملیات لوله‌گذاری در بسیاری از کوچه‌های منطقه یک و به ویژه محله ابیوردی تکمیل و افتتاح خواهد شد. شش پروژه در این ایام کلنگ‌زنی می‌شود و در ایام‌الله دهه فجر، پروژه بافت تپه نیز در محدوده محله ابیوردی در راستای تقویت سرانه فضای سبز کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.
میرزایی گفت: پروژه پارک عفیف‌آباد در محله عفیف‌آباد به مساحت ۱۳هزار مترمربع از جمله پروژه‌های فعال منطقه یک است که هم‌اکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال جاری یا اوایل سال ۱۴۰۳ افتتاح می‌شود.وی افزود: اجرای عملیات سبزراه چمران به طول ۳ کیلومتر با اعتبار ۴۰میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد، عملیات لوله‌گذاری و پیاده‌روسازی محلات و معابر، تکمیل و اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری پردیس سینمایی بعثت و میدان نمازی از دیگر پروژه‌های اجرایی در سطح منطقه یک شیراز بود که شهردار این منطقه به آنها اشاره کرد.
در ادامه این نشست، مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز نیز در این نشست با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص امیدآفرینی گفت: در همین راستا شهرداری شیراز هم تا دهه فجر امسال افتتاح و کلنگ‌زنی بیش از ۵۰هزار میلیارد تومان پروژه را در دستور کار قرار داد که در راستای اطلاع‌رسانی و امیدبخشی بیشتر به جامعه شهری شیراز از امروز سلسله‌نشست‌های روایت امید با حضور مدیران حوزه‌های مختلف شهرداری برای تبیین بهتر این پروژه آغاز شد.
رضا جاویدی افزود: رویکرد مدیریت شهر، امیدآفرینی در جامعه است و نیازمند همراهی و مشارکت مردم هستیم تا مردم به صورت شفاف بدانند که اگر عوارض پرداخت می‌کنند، در کجا هزینه می‌شود و بتوانیم آنچه در اداره شهر انجام می‌شود و ارائه می‌دهیم، شایسته و در شأن مردم شهر باشد. برگزاری سلسله‌نشست‌های روایت امید در راستای تشریح پروژه‌های قابل‌افتتاح و کلنگ‌زنی دهه مبارک فجر در سطح شهر شیراز با حضور شهرداران و مدیران شهری کلان‌شهر شیراز تا آغاز دهه فجر برنامه‌ریزی 
شده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی