[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

سقط جنایی جنین نابودی یک نسل است ، روزنامه شیراز نوین

معاون دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز عنوان کرد:
سقط جنایی جنین نابودی یک نسل است 

* سقط عمدی جنین یک آسیب اجتماعی بسیار پیچیده است؛ زیرا سقط عمدی یک جنین، تنها کشتن یک انسان نیست؛ بلکه نابودی یک نسل است

 سیده رقیه یحیوی- گروه خبر
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به به صدا درآمدن زنگ خطر کاهش جمعیت جوان در کشور، پیشگیری از سقط جنایی جنین را راهکاری برای مدیریت صحیح چالش جمعیتی پیش رو دانست.
دکتر «عباس رضاییان‌زاده» با حضور در دوره آموزشی حمایت از حیات جنین، گفت: در حال حاضر کشور در برهه پنجره جمعیتی قرار گرفته و بهره‌مندی از این فرصت، مستلزم مدیریت صحیح تمام ظرفیت‌ها و چالش‌هاست تا مسیر برای سازندگی، شکوفایی و بالندگی آینده کشور فراهم شود.
او با اشاره به این موضوع که سقط به معنی پایان حاملگی پیش از توانایی جنین برای زنده ماندن در محیط خارج از رحم مادر است، افزود: سقط یا به صورت خود به خودی و دلایل غیرارادی رخ می‌دهد یا به صورت عمدی یا القا شده انجام می‌شود.
دکتر رضاییان‌زاده با بیان اینکه انجام مراقبت‌های پیش و حین دوران بارداری در مراکز ارائه‌دهنده خدمات بهداشتی می‌تواند در کاهش موارد سقط خود به خودی مؤثر باشد، ادامه داد: در برخی موارد، سقط درمانی است و برای نجات جان مادر و پیشگیری از تولد نوزادی با شرایط غیرقابل علاج یا عدم تداوم حیات آن پیش از تولد انجام می‌شود.
به گفته این مقام مسئول در دانشگاه، چالش اصلی در این موضوع، سقط‌‌های جنایی و عمدی است که در ایران همانند بسیاری از کشورهای جهان کاملاً غیرطبی، غیرعلمی و غیرقانونی است. دکتر رضاییان‌زاده، سقط عمدی جنین را از عوامل کاهش نرخ جمعیت کشور دانست و افزود: سقط عمدی جنین یک آسیب اجتماعی بسیار پیچیده است؛ زیرا سقط عمدی یک جنین، تنها کشتن یک انسان نیست؛ بلکه نابودی یک نسل است. معاون بهداشت دانشگاه بیان داشت: سقط عمدی جنین علاوه بر عوارض اجتماعی و مالی، عوارض جسمی و روانی بسیاری را به همراه دارد که اگر این عوارض منجر به فوت مادر نشود، تا پایان عمر با مادر و خانواده همراه است. این مقام مسئول در دانشگاه، با تأکید بر اینکه این «قتل خاموش»، یک واقعیت تلخ اجتماعی است، افزود: سقط جنین عمدی علاوه بر خلاف قانون و مصداق بودن جرم، از نظر تمام مکاتب الهی مذموم تلقی شده و از نظر وجدان بشری نیز، به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی