[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۵۲۲
  • دوره جدید

نگاه ویژه به ظرفیت‌های بزرگ فارس، روزنامه شیراز نوین

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد:
نگاه ویژه به ظرفیت‌های  بزرگ فارس
به‌دلیل ظرفیت‌های بزرگی که در استان فارس وجود دارد باید نگاه ویژه‌ای در بحث راه‌ها به‌ این استان داشته باشیم

 

دکتر خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی  گفت: با ظرفیت‌های بزرگی که در استان فارس چه از لحاظ اقتصادی و چه از نظر فرهنگی و اجتماعی وجود دارد ما باید نگاه ویژه‌ای به این استان داشته باشیم.
به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس دکتر خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در مراسم آغاز عملیات اجرایی 20 کیلومتر از راه اصلی محور قیرـ جهرم که در واقع اتصال شرق به غرب استان می‌باشد، افزود: اصلی‌ترین مشکل در پروژه‌های عمرانی کشور تأمین منابع مالی است و در بحث بهسازی محور قیر به جهرم نیاز به تقریباً 200 میلیارد تومان اعتبار است که با وجود وضعیت مالی کشور انجام کل مسیر یک‌جا میسر نیست. 
وی اضافه کرد: اما تلاش می‌کنیم  تا بتوانیم قطعه به قطعه آن را به پایان برسانیم و عملیات اجرایی 20 کیلومتر را امروز آغاز می‌کنیم و با توجه به گردنه‌های  سختی که در این محور وجود دارد هزینه اجرایی بهسازی این مسیر بسیار بالاست و تلاش می‌کنیم در سال‌های بعد تمامی مسیر را بهسازی کنیم. مهندس تکاور مدیر کل راه و شهرسازی فارس نیز در این مراسم با اشاره به وضعیت نامطلوب و کیفیت نامناسب راه‌های شهرستان قیر اشاره کرد: باید به محورهای شهرستان قیر توجه ویژه شود. وی اضافه کرد: با توجه به وضعیت نامطلوب و کیفیت نامناسب راه‌های شهرستان قیر و اهمیت این شهرستان و بازدید اخیر مقام عالی وزارت راه و شهرسازی پروژه‌های خوبی در این شهرستان آغاز شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: عملیات بهسازی محور فیروزآباد به قیر با توجه به شرایط نامطلوب محور آغاز شده است و در دست اجراست. او اذعان داشت: با توجه به بازدیدی که اخیراً مقام عالی وزارت راه و شهرسازی از این محور داشتند و تأکید وی که راههای شهرستان قیر در اولویت کاری قرار گرفته شود و مجوزی که از وزارت راه و شهرسازی برای ما صادر شد 20 کیلومتر از محور قیر ـ جهرم از سمت شهرستان قیر را به مناقصه گذاشتیم و امروز با این مراسم عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.
وی گفت: قبلاً 10 کیلومتر این محور از سمت جهرم آغاز شده بود و در دست اجرا می‌باشد.
مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به مسیر 70کیلومتری محور قیر ـ جهرم گفت: 30 کیلومتر این محور در برنامه اجرایی قرار گرفته و 40 کیلومتر باقیمانده که شرایط بسیار نامطلوب و کیفیت پایینی دارد نیز با حمایت وزارت راه و شهرسازی و زیرمجموعه آن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل عملیاتی شود و بتوانیم در زمان کوتاهی کل 70کیلومتر را بهسازی و ارتقاء دهیم.
وی با توجه به اهمیت محور قیر ـ جهرم افزود: در واقع عنوان اصلی این مسیر فسا ـ جهرم ـ قیر می‌باشد و با بهسازی و تبدیل این محور به راه اصلی ما شرق استان را از طریق جهرم ـ قیر به عسلویه ارتباط می‌دهیم و در حقیقت محور شرق فارس را به غرب فارس و به محور عسلویه که یک قطعه ویژه و پراهمیت است، اتصال می‌یابد.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس اعتبار مورد نیاز جهت انجام از پروژه را 146 میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان ساخت: حجم خاکریزی این پروژه 208000 متر مکعب و حجم خاکبرداری 102000 متر مکعب می‌باشد. وی افزود: تعداد 38 دستگاه پل در طول مسیر مطالعه شده که اجرا می‌گردد و حجم آسفالت مصرفی 62000 تن خواهد بود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی