[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

طرز تهیه نان کشمشی، روزنامه شیراز نوین

نان کشمشی یکی از انواع نان‌های خوش‌مزه بین‌المللی است که با رسپی‌های متنوعی پخته می‌شود؛ برای مشاهده آموزش کامل  طرز تهیه نان کشمشی در ادامه با ما همراه باشید:

 مواد لازم
آرد سفید: ۳۵۰ گرم
شکر قهوه‌ای: ۶۰ گرم
شیر ولرم: ۱۵۰ گرم
تخم‌مرغ: ۱ عدد
مایه خمیر فوری: 1.5 قاشق چای‌خوری
نمک: ۱ پنس
کره: ۷۰ گرم
کشمش: ۱۰۰ گرم
شیر: به مقدار کافی
کنجد: به مقدار کافی

 طرز تهیه
 مرحله اول
برای تهیه نان کشمشی ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج می‌کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار داده و اجازه می‌دهیم کره با دمای محیط به طور کامل هماهنگ شده و کاملاً نرم شود.
 مرحله دوم
در این مرحله خمیرمایه فوری را به همراه شیر گرم درون یک کاسه مناسب می‌ریزیم، سپس روی کاسه را با بشقاب می‌پوشانیم و اجازه می‌دهیم خمیرمایه به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه استراحت کند تا به عمل بیاید.
 مرحله سوم
حالا ۱۵۰ گرم از آرد را درون الک می‌ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می‌کنیم و درون یک کاسه جداگانه می‌ریزیم. در ادامه ۱ قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای به آرد اضافه و مخلوط می‌کنیم، سپس خمیرمایه را می افزاییم.
 مرحله چهارم
در این مرحله مخلوط خمیرمایه را ورز می‌دهیم تا خمیر درون کاسه جمع شود. در ادامه روی کاسه حاوی خمیر را با سلفون می‌پوشانیم، سپس اجازه می‌دهیم خمیر به مدت ۳۰ دقیقه در دمای محیط استراحت کند.
 مرحله پنجم
حالا پس از گذشت این زمان مابقی آرد و شکر قهوه‌ای را به همراه تخم‌مرغ و نمک به خمیر اضافه می‌کنیم و ورز می‌دهیم. توجه داشته باشید به دلیل آب‌خور متفاوت آردها، آرد را کنترل‌شده به خمیر اضافه کنید.
 مرحله ششم
در این مرحله زمانی که خمیری نرم و لطیف که به دست نمی‌چسبد درون کاسه جمع شد، اضافه کردن آرد را متوقف کنید و در صورتی که خمیر خشک بود ۱ تا ۲ قاشق آب به آن اضافه کرده و سپس مجدداً ورز دهید.
 مرحله هفتم
حالا کره را که به دمای محیط رسیده به تدریج به خمیر اضافه می‌کنیم و خوب ورز می‌دهیم تا کره به خورد خمیر برود. در ادامه خمیر را به مدت ۵ دقیقه با نوک انگشت ورز می‌دهیم، سپس روی کاسه را با سلفون می‌پوشانیم.
 مرحله هشتم
در این مرحله اجازه می‌دهیم خمیر به مدت ۱ ساعت در دمای محیط استراحت کند و حجم آن دو برابر شود. در ادامه پس از گذشت این زمان خمیر را روی سطح کار قرار می‌دهیم و با وردنه به شکل مستطیل باز می‌کنیم.
 مرحله نهم
حالا روی سطح خمیر کشمش می‌ریزیم، سپس آن را از دو طرف رول می‌کنیم. در ادامه قالب لوف را با مقداری روغن مایع چرب می‌کنیم، سپس خمیر را درون قالب قرار می‌دهیم و روی آن را با کیسه فریزر چرب‌شده می‌پوشانیم.
 مرحله دهم
در این مرحله اجازه می‌دهیم خمیر به مدت ۱ ساعت در دمای محیط استراحت کند. در ادامه پس از گذشت این زمان برس را به شیر آغشته کرده، روی خمیر می‌مالیم و مقداری کنجد روی آن می‌پاشیم.
 مرحله یازدهم
حالا فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد قرار داده و اجازه می‌دهیم فر کاملاً گرم شود. در ادامه قالب را به همراه یک کاسه آب جوش درون فر قرار داده و اجازه می‌دهیم نان به مدت ۳۰ تا ۳۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملاً بپزد.
 مرحله دوازدهم
در نهایت پس از گذشت این زمان نان کشمشی را از فر خارج می‌کنیم، سپس اجازه می‌دهیم کاملاً خنک شود. 
در آخر نان کشمشی را از قالب خارج کرده و به اندازه و فرم دل‌خواه برش زده و سرو می‌کنیم. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی