[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

سایه‌روشن‌های صداوسیمای مرکز فارس ، روزنامه شیراز نوین

یادداشت -  محمدرضا جوکار
در هفته گذشته صداوسیمای مرکز فارس به خاطر پخش مستقیم یک مسابقه فوتبال حاشیه‌ساز شد. پس از اتفاقات پیش‌آمده در پخش مستقیم دیدار تیم‌های فجر شهید سپاسی و مهرگان در جام حذفی که پخش مسابقه و به خصوص ضربات پنالتی این مسابقه با اشکال فنی بسیاری روی آنتن زنده رفت، انتقاد زیادی از سوی مخاطبان به مسئولان این شبکه وارد آمد.
مدیرکل صداوسیمای فارس خیلی زود نسبت به این مسئله واکنش نشان داد و با دستور تشکیل یک جلسه فوری خواستار رسیدگی به این موضوع شد. 
نکته جالب، شهامت صداوسیما در عذرخواهی از مردم و مخاطبان این شبکه بود؛ در این سال‌های اخیر کمتر شاهد بوده‌ایم که مسئول و یا نهادی به خاطر اشتباهات سهوی یا عمدی خود از مردم عذرخواهی کند، زیرا بعضاً با بهانه‌های واهی از قبول اشتباهات خود سرباز زده و رفع تکلیف می‌کنند. بنابراین باید گفت که عذرخواهی مسئولان صداوسیمای مرکز فارس، اقدامی ستودنی به شمار می‌رود. اما این باعث نمی‌شود که از نقدهایی که به این نهاد وارد است، به سادگی عبور کنیم؛ نقدهای زیادی به تجهیزات قدیمی صداوسیمای فارس وارد است. کیفیت پایین فنی تصاویر  مسابقات فوتبال استان که در این چندین سال اخیر شاهد آن بوده‌ایم و اینکه هیچ‌گونه رشد و  بهبودی در کیفیت تصاویر ارسالی روی آنتن زنده مسابقات شاهد نبوده‌ایم. قطع مسابقات فوتبال به دلیل تداخل با اخبار استان نیز از جمله انتقاداتی است که همواره از سوی مردم  به سازمان صداوسیما برای پوشش مسابقات فوتبال استان می‌شود. در پایان باید یک نگاه مثبت دیگر هم داشت و به این نکته مهم هم اشاره کرد که صداوسیمای فارس در حال حاضر جزو معدود شبکه‌های استانی است که همواره پخش مستقیم مسابقات دو نماینده شهر شیراز در رقابت‌های لیگ یک را به طور منظم، همراه با برنامه کارشناسی مسابقات انجام ‌می‌دهد و بیننده‌های تلویزیونی و علاقه‌مند به ورزش استان هر هفته‌ می‌توانند مسابقات نماینده‌های شیراز در لیگ را از شبکه فارس مشاهده کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی