[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

زنان، روایتگران عشق و فرماندهان امید، روزنامه شیراز نوین

به نام خدایی که خلق کرد زن را تا از دامن او معراج پر شود از عطر وجود خاتم. در این مجال قصد ندارم از مقام زن بگویم که آنچه گفتنی و شنیدنی و خواندنیست هم در کتاب آسمانی ما قرآن کریم و هم در آموزه‌ها و کتاب‌ها و مقاله‌های مختلف، بارها گفته شده و جایگاه والای زن بر کسی پوشیده نیست. 
شاید بهتر باشد این بار از زنان موفقی بگویم که فداکارانه، مادرانه و دلسوزانه در قالب‌های مختلف و در موقعیت‌های متفاوت، نقش‌آفرینی می‌کنند؛ هم مادرند و هم مشغول فعالیت بیرون از خانه؛ هم همسرند و هم برای رسیدگی به امور پدر و مادرشان وظیفه ایفای نقش دختری دارند و هیچ‌کدام از این نقش‌ها نتوانسته و نباید از نقش مهم مادری و همسرداری او بکاهد که بنیان خانواده، بی او و بی حال خوب او، نامیزان خواهد بود. 
در این میان بگذارید از زنانی بگویم که در حوزه روابط عمومی و ارتباطات تلاش می‌کنند و باید پاسخ‌گو باشند، بدوند، بنویسند، بسازند و به عبارتی کلی‌تر، سنگ زیرین آسیا باشند و گاهی در سردرگمی موهومی شناور شوند که البته نباید بر زندگی‌شان و بر تربیت فرزندانشان و استحکام خانواده هم تأثیر سوء بگذارد. 
زمانی سرودم که: «من یک زن معمولی‌ام 
که عشق‌باران نگاه دخترکی در من 
رگبار ناملایمات را خنده‌دار کرده است» و مگر نه این است که مادری، تجلی همه‌ الطاف و نعمات خداوند است ودیعه نهاده شده در وجود یک زن و این زن باید با وجود تعدد مسئولیت‌ها، بتازد و بسازد و منشأ خیر باشد بسته به نوع نگاه خود او به وجود مبارکش و نگاه جامعه به او به عنوان رکن اساسی خانواده و بعد از آن اجتماعی که از فرزندان همین زنان شکل می‌گیرد.
روابط عمومی ارزش‌آفرین، روابط عمومی شادی‌آفرین، روابط عمومی شوق‌آفرین، روابط عمومی امیدآفرین و روابط عمومی رضایت‌آفرین، شاخصه‌هایی است که از یک کنشگر و فعال روابط عمومی مورد انتظار است و وقتی این کنشگر زن باشد، این آفریدن‌ها معنای دیگری می‌یابد و مباد که حصاری از کار روزانه و سختی آن به دور خود بکشیم که گاهی شکست این حصر از سوی خودمان هم ناممکن شود؛ چه برسد راه یافتن دیگران در این دایره و این است که می‌گویم زن بودن و موفق بودن، هنر است.
زن موفق با بالابردن تخصص و تهعدش در عرصه‌های مختلف شخصی و شغلی به تقویت هویت حقیقی و حقوقی خود همت می‌گمارد و گواه مدعایم حضور زنان موفقی است که بارها نامشان به عنوان مقام‌آور و افتخارآفرین در عرصه‌های ملی و بین‌المللی در حوزه‌های مختلف علمی و هنری و ورزشی و فرهنگی طنین‌انداز شده است و کم نیستند بانوان موفقی که بارها مقام‌آور و افتخارآفرین بوده‌اند در عرصه علم و هنر مردم‌داری و ارتباطات. 
و از همه مهم‌تر زنان والاقدری که هنوز در همین عصر تکنولوژی و سلطه رسانه‌ای و بیداد و بمباران اطلاعاتی بیگانگان، فرزندانشان را تربیتی چنان می‌کنند که در راه دفاع از وطن، حرم و سلامت، جان بر کف به میدان می‌آیند و باعث سرفرازی ایران و ایرانی می‌شوند. 
گاهی از خودمان غافل می‌شویم؛ با این همه، در قامت یک زن توانمند، استوار مانده‌ایم و با همه‌ کاستی‌ها تلاش مضاعف می‌کنیم برای موفقیت خانواده‌مان، سازمانمان و کشورمان در حال و آینده. همچنان دلمان شور می‌زند برای رسیدن فرزندانمان به بزرگی و از آب و گل درآمدنشان و می‌دویم برای رسیدنشان به جایگاه مطلوبی که سری توی سرها داشته باشند و دلمان هی شور نزند برای آینده‌شان و به سامان رسیدنشان. تلاش می‌کنیم اول برای خودمان رضایت بیافرینیم تا بتوانیم رضایت‌آفرین باشیم. امید آن دارم که اندوهی از پس کوه سر نرسد و روزگارتان سرشار باشد از نور.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی