[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

صنایع فارس زیرساخت ندارند، روزنامه شیراز نوین

  مریم شمالیان- گروه خبر
 با حکم وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل جدید شرکت شهرک‌های صنعتی فارس منصوب شد.
آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شهرک‌های صنعتی فارس 13 دی ماه با حضور مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور، سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های این سازمان، نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی و مدیران عامل قدیم و جدید شهرک‌های صنعتی استان فارس، به انجام رسید.
مدیرعامل اسبق شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در این مراسم گفت: در این 22 ماه خدمت، تلاش همکاران من در جهت رفع نواقص و مشکلاتی بود که بر سر راه صنعتگران وجود داشت.
سیدمصطفی هاشمی افزود: من نیز صرفاً هماهنگی بین اعضا را انجام داده‌ام و اگر نقصی هم در کار بوده، بر گردن من است.
وی ضمن آرزوی موفقیت برای مدیرعامل جدید شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، بیان کرد: با حضور مدیرعامل جدید که از نیروهای با سابقه شرکت شهرک‌های صنعتی است و در سایر استان‌ها منشأ خیر بوده، امیدواریم کارهایی که پیش از این انجام شده، به نفع شرکت و با تشخیص مدیرعامل جدید پیش بروند.
لزوم در اولویت قراردادن محورهای سرمایه‌گذاری در فارس
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس نیز تلاش‌های مصطفی هاشمی و تیمش برای رفع نواقص و ایجاد بستر برای توسعه فعالیت‌های صنایع کوچک را در این آیین ارج نهاد.
حسن شیخ‌نیا افزود: امیدواریم سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی از این ظرفیت همچنان بهره برده و از تجربیات مدیرعامل اسبق شرکت شهرک‌های صنعتی فارس به نحو احسن استفاده کنند.
او ضمن آرزوی موفقیت برای مدیرعامل جدید هم عنوان کرد: از نظر کمیت، شهرک‌های متعددی در استان احداث شده، اما این کار، چندان بر اساس سند آمایش سرزمین انجام نشده است.
شیخ‌نیا تصریح کرد: لازم است رویکرد استان به سمتی برود که آن نقاطی که مزیت داشته و می‌توانند محور سرمایه‌گذاری باشند، در اولویت قرار بگیرند؛ چراکه منابع ما محدود است و باید از آنها درست استفاده کنیم.
زمینه مناسب فارس برای برخورداری از صنایع تبدیلی و تکمیلی
سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی هم در این آیین گفت: استان فارس با توجه به وسعت زیاد و تنوع اقلیمی، جزو استان‌هایی است که در حوزه اقتصادی پتانسیل زیادی دارد.
محمدصادق محمدیاری افزود: یکی از مزیت‌های بزرگ استان، ظرفیت بالا برای تولید انرژی‌های تجدیدپذیری مانند انرژی خورشیدی است.
وی اضافه کرد: فارس قطب پزشکی ایران است و به این واسطه، زمینه خوبی برای توسعه سرمایه‌گذاری دارد که باید توجهی ویژه به آن داشته باشیم.
محمدیاری ضمن اشاره به تعدد صنایع معدنی، تنوع محصولات کشاورزی، تولید عرقیات گیاهی و زمینه مناسب فارس برای برخورداری از صنایع تبدیلی و تکمیلی هم گفت: این ظرفیت‌ها موجب گردیده تا استان فارس به عنوان جایی مناسب برای افرادی که برای ورود به عرصه تولید علاقه دارند، فراهم شود؛ ما هم آماده ارائه کمک‌های لازم در این زمینه می‌باشیم.
لزوم تأمین زیرساخت ابتدایی برای حضور جدی در عرصه تولید
مدیرعامل جدید شرکت شهرک‌های صنعتی نیز در این مراسم گفت: استان فارس هیچ‌گاه به آن نقطه‌ای که شایسته‌اش بوده، نرسیده است.
وی ادامه داد: 72 شهرک و ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی در استان وجود دارد، اما تعداد زیادی از واحدهای صنعتی، هنوز گاز و برق و زیرساخت‌های ابتدایی برای حضور جدی در عرصه تولید را ندارند.
سید مسعود عظیمی تأکید کرد: برخی از واحدها و شرکت‌های صنعتی باید تاکنون توسعه خوبی پیدا می‌کردند، اما متأسفانه بوروکراسی دست‌وپاگیر اداری، جلوی اتفاقات خوب را گرفته، زمینه برای ریسک کردن فراهم نبوده و کارهای خوب زیادی روی زمین مانده است.
وی افزود: این شهرک‌ها نیاز به مکان مناسب، آب، برق، گاز، منابع بانکی و... دارند و یک نفر باید مسئول هماهنگی برای تهیه این موارد باشد و با ایجاد بحث‌های صادقانه برای طرح مشکلات و دغدغه‌های صنعتگران در این حوزه عمل کند.
عظیمی از اعتماد استانداری و وزارتخانه به شخص خودش در سمت جدید تشکر کرد و گفت: استان فارس زادگاه من است و به این استان و شهر شیراز دینی بر گردن دارم که انگیزه‌ای است تا پس از 38 سال خدمت در دولت‌های مختلف، بتوانم کارنامه‌ام را با خدمت به دولت سیزدهم و این استان به پایان برسانم.
شرکت شهرک‌های صنعتی از نقاط کلیدی برای توسعه استان فارس است
نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار داشت: شرکت شهرک‌های صنعتی از نقاط کلیدی برای توسعه استان فارس است.
او به بسترسازی اصولی برای پیشرفت این حوزه تأکید کرد و گفت: در دو سال گذشته شاهد اقدامات مؤثر و بزرگی در شهرک‌های صنعتی فارس بودیم و معتقدیم جا برای کار کردن و پیشرفت، بسیار است.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد که عقب‌افتادگی‌های فارس در حوزه صنعت، رفته‌رفته جبران شده و جهت‌گیری‌ها از حوزه کشاورزی به سمت صنعت برود.
نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه استانداری باید با مدیران سخت‌گیر برخورد کند، برای مدیرعامل جدید شهرک‌های صنعتی استان فارس در جهت توسعه این شهرک‌ها آرزوی موفقیت کرد. وی ادامه داد: امیدواریم شهرک‌های صنعتی فارس مانند سایر استان‌ها هرچه سریع‌تر توسعه پیدا کنند و ما هم سعی می‌کنیم نقش نظارتی خود را به خوبی ایفا کنیم و امیدواریم ره‌آورد همه این امور، اشتغال‌زایی و سازندگی در جهت خدمت به مردم باشد. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی