[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

جوان‌گرایی باشد برای بعد از جام ملت‌ها، روزنامه شیراز نوین

غلام‌حسین پیروانی در مورد وضعیت تیم ملی فوتبال کشورمان در آستانه جام ملت‌های آسیا، اظهار داشت: کار سختی در این مسابقات داریم و برای رسیدن به موفقیت، همه باید موج مثبتی به تیم ملی بدهیم؛ باید انتقادات را کنار بگذاریم و اگر انتقادی هم داریم، باید مثبت باشد نه اینکه از روی غرض‌ورزی انتقاد کنیم. 
به گزارش فارس، وی با اشاره به شرایط سنی تیم ملی توضیح داد: پس از جام جهانی بیشتر از  یک سال فرصت داشتیم تا جوان‌گرایی کنیم؛ الآن هم جوانانی مثل قائدی، محبی، یوسفی و فلاح در تیم حضور دارند. می‌توانستیم از نفرات جوان بیشتری هم استفاده کنیم، اما دیگر نباید به سرمربی تیم بابت این موضوع انتقاد وارد شود. قطعاً پس از جام ملت‌ها، می‌توانیم نیمی از درصد تیم را جوان کنیم؛ الآن موقع این کار نیست. 
پیشکسوت فوتبال کشورمان خاطر نشان کرد: البته از همین جوانانی که در لیست تیم ملی قرار دارند هم به ندرت استفاده می‌شود، زیرا در جام ملت‌ها، جای ریسک نداریم. تیم‌های قدری در این مسابقات هستند و کار خیلی سخت است؛ هرچند از مرحله گروهی راحت بالا می‌آییم، اما باید خیلی حواسمان جمع باشد؛ در مراحل حذفی هم راه ‌ما برای رسیدن به نیمه‌نهایی دشوار است.
پیروانی در خصوص دیدارهای دوستانه تیم ملی با بورکینافاسو و اندونزی قبل از شروع جام، گفت: شنیده‌ام بورکینافاسو تیم خوبی است، اما باید همه بازی‌های خود را مقابل تیم‌های قوی برگزار می‌کردیم تا کادر فنی بیشتر نقاط ضعف و قوت را بشناسد. دیدار با این 2 تیم بهتر از بازی نکردن است و به قول معروف «کار نیکو کردن از پر کردن است». نباید از حریفان مرحله گروهی هم غافل باشیم، زیرا اصلاً ساده نیستند. باید با احترام به هنگ‌کنگ، فلسطین و امارات به زمین برویم.
وی درمورد اینکه برخی اعتقاد دارند تیم ملی باید در جام ملت‌ها قهرمان شود یا دست کم به فینال برسد، در غیر این صورت ناکام محسوب می‌شود، عنوان کرد: چه کسی چنین حرفی زده است؟ عربستان تا دندان مسلح شده است؛ ژاپن، کره جنوبی و استرالیا تیم‌های بسیار بزرگ و مجهزی هستند، حتی همین قطر نیز دیگر آن تیمی نیست که چهار گل از ما خورد. شرایط هر بازی و تورنمنت فرق دارد؛ هرکسی الآن بخواهد حرف از قهرمانی تیم ملی بزند، اصلاً کارشناس نیست. تیم ملی حتی در صورت رسیدن به جمع 4 تیم هم کار مهمی انجام داده است.
سرمربی اسبق تیم ملی امید درخصوص لزوم حمایت از تیم ملی تأکید کرد: فقط 9 روز تا جام ملت‌ها فرصت داریم و باید همه‌چیز را در این فوتبال کنار بگذاریم؛ همه مسئولان و مردم باید زیر بال این تیم را بگیرند. در زمان کارلوس کی‌روش هیچ‌کس انتقادی نمی‌کرد و الآن هم باید حامی یک مربی ایرانی باشیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی