[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۳۴۱
  • دوره جدید

درآمدزایی با برندسازی شهری، روزنامه شیراز نوین

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز گفت: احصاء اولویت‌ها و تدوین استراتژی درآمدی با رویکرد برند شهری برای شیراز به مثابه یک ضرورت است. به گزارش روابط عمومی معاونت مالی و اقتصادی شهرداری شیراز، دکتر اسدی با اشاره به اهداف چشم‌انداز مدیریت شهری شیراز، موضوع تدوین استراتژی مدون درآمدی با محور برندسازی شهری را یکی از برنامه‌های شهرداری شیراز عنوان و خاطرنشان کرد: در رویکرد توسعه محور، نیازمند تدوین یک نقشه راه جدید جهت ارتقاء درآمدهای پایدار شهری هستیم. لذا پیش نیاز تحقق این موضوع بی‌شک، تغییر نگاه و ایجاد زیرساخت‌های  مناسب در جایگاه حوزه درآمدی خواهد بود.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز، موضوع برندسازی شهری را یکی از دیگر نیازهای مهم شهر شیراز و راهی برای دستیابی به مؤلفه‌های توسعه یافتگی شهری و به تبع آن، ارتقاء درآمدهای پایدار دانست و تصریح کرد: برندینگ شهری صرفاً به مفهوم تجاری سازی نیست، بلکه این موضوع به عقیده من می‌تواند اقتصاد شهر را در برابر هرگونه رکود اقتصادی بیمه کند. دکتر اسدی با تأکید بر اینکه برند شهری می‌تواند جذب سرمایه گذار و گردشگر، کسب اعتبارات ویژه، اقتصاد پویا، رقابت‌پذیری، آوازه‌مندی، ارتقاء جایگاه ملی منطقه‌ای، بازآفرینی و بهبود کیفیت زندگی، احساس تعلق و تقویت، حس مکان محور و همچنین زیست‌پذیری مطلوب را در پی داشته باشد، اظهار کرد: بسیاری از پس زمینه‌های  منفی که در کلان‌شهرهای کشورهای درحال توسعه وجود دارد و نوعی واکنش واگرا را برای جذب سرمایه به‌وجود آورده می‌تواند به واسطه کسب و بازشناسی برند شهر، کاهش یافته و به نوعی تمایل مثبت، برانگیزاننده و با آستانه‌های  بالای رفاهی را حاصل آورد. دکتر اسدی با تصریح این که شهرها به دنبال تصاحب نقش‌های منحصربه‌فرد در دنیا هستند، افزود: برندسازی شهر می‌تواند ضمن ظرفیت سازی به عنوان یک موتور محرک و توسعه، برای جذب و تکثیر سرمایه‌های  مکانی و مالی عمل کند. لذا بی‌شک نمی‌توان کلان‌شهری را تصور کرد که زمینه تخصصی برای قدرت‌یابی ساختار اقتصادی و اجتماعی و نیز تمایل به جذب طیف گسترده‌ای از منابع مالی و کسب وجوه اعتباری را دنبال نکند. وی در پایان اظهار داشت: بی‌شک توسعه چنین استراتژی و نگاهی نیازمند آن است  که شهرداری‌ها به تحلیل درستی از وضعیت موجود شهر دست یابند، فرصت‌های  شهر را بررسی نمایند و بهترین راه بردها را برای رسیدن به اهداف خود برگزینند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی