[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

اقتصاد باید مردمی‌سازی شود، روزنامه شیراز نوین

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی کرمان، تأکید کرد: دست‌های پلید و جنایتکار جریان‌های استکباری و صهیونیستی در این حادثه تروریستی نمایان است. به گزارش ایسنا، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نمازجمعه شیراز با محکوم کردن جنایت حادثه تروریستی کرمان، تأکید کرد: بار دیگر دست‌های پلید و جنایتکار جریان‌های استکباری و صهیونیستی از آستین جریان‌های تکفیری و متحجران این عرصه بیرون آمد و عده زیادی از دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و ادامه‌دهندگان مسیر قیام و جهاد بر علیه استکبار، استعمار و ظلم را در گلزار شهدای کرمان در روز میلاد حضرت صدیقه طاهره(س) به خاک و خون کشیدند.
آیت‌الله دژکام با اشاره به شمار شهدای حادثه تروریستی کرمان که در میان آنها کودک، زنان و مردان بی‌گناه زیادی بودند، افزود: چه کسی می‌تواند حق این ملت و حق بشریت را از این ظلم و کودک‌کشی بگیرد؟ انتقام کار خداست و قطعاً از این دل‌های سوخته دست انتقام الهی بیرون می‌آید. بنابراین هرچه هم که ما بخواهیم انتقام سخت بگیریم، جبران خون حاج‌قاسم سلیمانی نمی‌شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به دلدادگان مکتب سلیمانی گفت: اگر دنبال انتقام هستید، باید به مسئله خانواده و فرزندآوری به عنوان یک جهاد نگاه کرد؛ چراکه دشمن درصدد نابودی این ملت است. مسئله جمعیت، جوانی جمعیت و تربیت نسل جدید باید خیلی جدی‌تر از این گرفته شود.
آیت‌الله دژکام، فرزندآوری را یکی از وظایف بانوان جوان امروز دانست و گفت: نباید فریب عده‌ای که در خیابان‌ها سگ در آغوش می‌گیرند، خورد؛ زیرا این افراد می‌خواهند چنین کار اشتباهی را تبدیل به فرهنگ کنند.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به شرایط اقتصادی کشور گفت: بعضی از مسائل باید با عزم و تصمیم عمومی مردم حل شود؛ مثل خود انقلاب که مردمی بود. مسئله اقتصاد هم مسئله اصلی است که باید مردمی‌سازی اقتصاد انجام شود.
امام‌جمعه شیراز با تأکید بر اینکه دولت باید در این زمینه یکپارچه تلاش کند و اقداماتی که از دستش برمی‌آید به طور کامل انجام دهد، گفت: نکته مهم این است که بدانیم نمی‌توان تنها با تلاش دولتی، مشکلات اقتصادی را حل کرد و اصلاً اقتصاد دولتی تجربه‌ای در شرق عالم داشت که منتهی به شکست شد.
وی با بیان اینکه اقتصاد دولتی نمی‌تواند پاسخ‌گوی نیاز یک ملت بزرگ باشد و این را باید به عنوان یک اصل و باور بپذیریم، افزود: متأسفانه کسانی در سال‌های پس از انقلاب این مسئله را باور نداشتند و کارهایی کردند که هنوز هم نتوانسته‌ایم جبران کنیم. وظیفه اول دولت در مسئله اقتصاد این است که اقتصاد را مردمی کند. البته در دولت سیزدهم چنین رویکردی وجود دارد، اما مردم هم باید این مسئله را باور کرده و در این راستا نقش‌آفرینی کنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با بیان اینکه مسیر مردمی‌سازی اقتصاد در گوشه‌هایی شروع شده و ظرفیت زیادی هم موجود است، گفت: مدیریت قوی آن است که بتواند سرمایه‌های مردمی را پای کار بیاورد. دولت باید زمینه سرمایه‌گذاری را ایجاد کند. اگر سرمایه‌گذاری انجام شود، برای جوانان ایجاد اشتغال خواهد شد؛ لذا باید از این رویکرد دولت حمایت کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات پیش‌ رو اشاره کرد و برخی از منویات رهبر معظم انقلاب را در این‌باره یادآور شد و افزود: طبق منویات معظم‌له، کسی که با انتخابات مخالفت کند، با میراث امام مخالفت کرده است.
امام‌جمعه شیراز گفت: برای انتخابات نمایندگان کنونی باید تبیین کنند که در این مدت ۴ سال چه اقداماتی انجام داده‌اند و رقبای آنها هم بگویند که چه برنامه‌هایی دارند.
آیت‌الله دژکام به انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز اشاره کرد و گفت: اعضای مجلس خبرگان رهبری، کارهای اقتصادی ندارند؛ چون جزو وظیفه آنها نیست. اما آنها هم باید وظایف خودشان را برای مردم توضیح دهند. باید بدانیم بزرگ‌ترین میراث امام، مسئله ولایت‌فقیه است و مجلس خبرگان رهبری، ولایت‌فقیه را انتخاب کرده و بر آن نظارت می‌کند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی