[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

مکمل مرکبات می‌تواند تورم بعد از جراحی مفصل زانو را کاهش دهد، روزنامه شیراز نوین

یک کارآزمایی بالینی جدید نشان داد که مکمل رژیمی مشتق‌شده از مرکبات باعث کاهش تورم و درد پس از جراحی تعویض مفصل زانو می‌شود.
به گزارش خبرنگار مهر به‌نقل از هلث دی نیوز، به گفته تیمی به سرپرستی دکتر «پنگده کانگ» از دانشگاه سیچوان در چین، مکمل فلاونوئیدی می‌تواند رویکرد جدیدی برای تورم دردناک پس از عمل ارائه دهد.
تورم اندام تحتانی پس از عمل یک مانع بزرگ برای بهبودی بیشتر بیماران پس از تعویض زانو است.
استراتژی‌های مختلف؛ از جمله استراحت، کمپرس سرد و بانداژ فشاری، تأثیر موفقیت‌آمیزی داشته‌اند. محققان خاطر نشان کردند که هیچ دارویی برای کاهش تورم پس از عمل وجود ندارد. دیوسمین(که اغلب با یک فلاونوئید مرتبط به نام هسپریدین ترکیب می‌شود) برای کاهش تورم در اندام بیماران مبتلا به اختلالات عروق خونی استفاده می‌شود؛ این دارو به‌عنوان یک داروی نسخه‌ای در ایالات متحده یا اروپا تأیید نشده است، اما محققان خاطر نشان کردند که تجربه نشان می‌دهد که تأثیر خوبی دارد.
برای این مطالعه، تیم تحقیق ۳۳۰ بیمار را که در ۱۳ بیمارستان تعویض کامل زانو داشتند، مورد بررسی قرار دادند. آنها به طور تصادفی به یک گروه درمانی که یک دوره ۱۴روزه دیوسمین پس از جراحی دریافت کردند یا به یک گروه کنترل که هیچ درمانی دریافت نکردند، تقسیم شدند؛ هر دو گروه داروهای مسکن استاندارد دریافت کردند.
تورم در نقاط خاص چهار بار پس از جراحی اندازه‌گیری و بین دو گروه مقایسه شد؛ همچنین نمرات درد، عملکرد زانو، میزان عوارض و سطح التهاب در خون نیز پیگیری شد.
بیمارانی که دیوسمین مصرف کردند تا دو هفته پس از جراحی شاهد کاهش تورم زانو، ساق پا و ران بودند؛ این شرایط با درد کمتر در هنگام حرکت زانو همراه بود.
اما نمرات درد استراحت، بهبود عملکرد زانو و نشانگرهای التهابی بین دو گروه مشابه بود.
محققان گفتند این یافته‌ها شواهد اولیه‌ای را ارائه می‌دهد که دیوسمین درمانی ایمن و مؤثر برای تورم و درد پس از تعویض زانو است. اما مشخص نیست که دیوسمین چگونه به این شرایط کمک می‌کند، زیرا محققان هیچ تغییری در نشانگرهای التهابی بین دو گروه پیدا نکردند.
محققان خواستار مطالعات بیشتر شدند تا بدانند چگونه دیوسمین تورم را کاهش می‌دهد و اینکه آیا برخی از رژیم‌های دوز جایگزین ممکن است کمک بیشتری کند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی