[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

طرز تهیه بورک پفکی، روزنامه شیراز نوین

بورک پفکی یکی از انواع پیش‌غذاهای خوش‌مزه و ساده کشور ترکیه است که با طعم‌های متنوعی درست می‌شود؛ برای مشاهده آموزش کامل طرز تهیه بورک پفکی در ادامه با ما همراه باشید:

 مواد لازم
تخم‌مرغ: ۱ عدد
ماست: ۴ قاشق غذاخوری
نمک: ۱ قاشق چای‌خوری
بکینگ‌پودر: ۱ قاشق غذاخوری
آرد: ۲ لیوان
تخم خرفه: ۱ قاشق مرباخوری

 طرز تهیه
 مرحله اول
برای تهیه بورک پفکی خوش‌مزه ابتدای کار تخم‌مرغ را درون یک کاسه مناسب ریخته، سپس با دور تند همزن برقی به هم می‌زنیم تا بافت تخم‌مرغ از لختگی خارج شود. در ادامه ماست را به تخم مرغ اضافه می‌کنیم.
 مرحله دوم
در این مرحله نمک و تخم خرفه را به تخم‌مرغ اضافه می‌کنیم و مجدداً با دور تند همزن برقی در حد مخلوط شدن هم می‌زنیم تا مواد ترکیب و یک‌دست شوند. در ادامه آرد و بکینگ‌پودر را درون الک می‌ریزیم و ۳ مرتبه الک می‌کنیم.
 مرحله سوم
حالا مخلوط آرد را به تدریج به مخلوط تخم‌مرغ اضافه می‌کنیم، سپس ورز می‌دهیم تا خمیری نرم و لطیف حاصل شود. در ادامه روی سطح کار را آردپاشی می‌کنیم و خمیر را چونه گرفته و روی سطح کار قرار می‌دهیم.
 مرحله چهارم
در این مرحله روی سطح خمیر را مقداری آرد می‌پاشیم و آن را با وردنه به قطر یک سانتی‌متر باز می‌کنیم. در ادامه خمیر را با کاتر مثلثی قالب می‌زنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت متوسط قرار می‌دهیم.
 مرحله پنجم
حالا تا اندازه‌ای که بورک‌ها درون روغن شناور بمانند روغن مایع می‌ریزیم و اجازه می‌دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه خمیرهای برش‌خورده را درون تابه قرار داده و اجازه می‌دهیم کاملاً سرخ شده و پفکی شوند.
 مرحله ششم
در نهایت زمانی که بورک‌ها پف کردند و طلایی شدند آنها را از تابه خارج می‌کنیم، سپس روی دستمال مخصوص آشپزخانه قرار می‌دهیم تا روغن اضافی آنها کشیده شود. در آخر بورک‌ها را با سس دل‌خواه سرو می‌کنیم. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی