[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

«بیبی یودا» به سینما می‌آید، روزنامه شیراز نوین

فیلم جدید از سری «جنگ ستارگان» با عنوان «مندلورین و گروگو» اواخر امسال و به کارگردانی «جان فاوارو» وارد مرحله تولید می‌شود.
به گزارش ایسنا، «جان فاوارو» که ساخت سریال «مندلورین» را برای سامانه نمایش آنلاین دیزنی‌پلاس بر عهده داشته، از ساخت یک فیلم سینمایی جدید در دنیای جنگ ستارگان با عنوان «مندلورین و گروگو» خبر داد.
داستان سریال «مندلورین» درباره یک شکارچی جایزه‌بگیر با بازی پدرو پاسکال است که از یک شخصیت بیگانه و دوست‌داشتنی به نام گروگو (بیبی یودا) محافظت می‌کند و مشخص نیست فیلم جدید از لحاظ زمانی چه ارتباطی با این سریال خواهد داشت.
تاکنون سه فصل از سریال «مندلورین» عرضه شده و فصل چهارم آن در حال ساخت است. شخصیت گروگو که به نام بچه یودا یا بیبی یودا نیز شناخته می‌شود، یک شخصیت خیالی داستانی در سریال «مندلورین» بوده و از همان نژاد فضایی است که شخصیت محبوب یودا در سری فیلم‌های «جنگ ستارگان» به آن تعلق دارد و برای همین به «بیبی یودا» مشهور شده است. هرچند به گفته «جان فاوارو» این شخصیت کودک، جوانی شخصیت یودا نیست.
فاوارو در بیانیه‌ای گفت: «من عاشق گفتن داستان‌هایی در دنیای غنی هستم که جورج لوکاس خلق کرده است. چشم‌انداز آوردن مندلورین و شاگردش گروگو به پرده بزرگ سینما بسیار هیجان‌انگیز است».
ورایتی در این‌باره نوشت: «مندلورین و گروگو» نخستین فیلم «جنگ ستارگان» است؛ پس از «جنگ ستارگان: ظهور اسکای واکر» در سال ۲۰۱۹، که فروش جهانی یک‌میلیارد دلاری داشت و به عنوان پایانی بزرگ برای ۹ فیلم اصلی این مجموعه فیلم پرطرفدار عمل کرد.
«جان فاوارو» با همراهی «کاتلین کندی» رئیس لوکاس فیلم و «دیو فیلونی» خالق سریال «جنگ ستارگان: آهسوکا»، تهیه‌کنندگی فیلم جدید «مندلورین و گروگو» را برعهده خواهند داشت.
اگرچه تقویم اکران محصولات سینمایی دیزنی دائماً در حال تغییر است، یک فیلم بدون عنوان «جنگ ستارگان» را برای ۲۲ می ‌۲۰۲۶ برنامه‌ریزی کرده و همچنین یک فیلم جداگانه برای ۱۸ دسامبر ۲۰۲۶ و فیلم دیگری از دنیای «جنگ ستارگان» هم برای اکران در ۱۷ دسامبر ۲۰۲۷ افتتاح می‌شود. دیزنی جزئیات هیچ‌یک از آن فیلم‌ها را روشن نکرده است.
«جورج لوکاس» پس از ساخت سه‌گانه اصلی «جنگ ستارگان» بین سال‌های ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۳، سه‌گانه‌ای پسانگر از این فیلم را بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۵ شامل فیلم‌های «تهدید شبح» (۱۹۹۹)، «حمله کلون‌ها» (۲۰۰۲) و «انتقام سیت» (۲۰۰۵) به سینما آورد و در ادامه و پس از یک وقفه هفت‌ساله حق ساخت این مجموعه فیلم را در سال ۲۰۱۲ به قیمت چهارمیلیارد دلار به کمپانی دیزنی فروخت.
در سال ۲۰۱۵ هفتمین قسمت از این مجموعه فیلم که اولین محصول کمپانی دیزنی بود، تحت عنوان «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» به کارگردانی «جی‌.جی آبرامز» اکران شد و به فروش بیش از دومیلیارد دلار دست یافته است و نام خود را در کنار «آواتار» و «تایتانیک» به عنوان سه فیلم تاریخ سینما ثبت کرده که به فروش بیش از دومیلیارد دلار در گیشه جهانی دست یافته‌اند.
«جنگ ستارگان: آخرین جدای» هشتمین قسمت از مجموعه «جنگ ستارگان» و دومین قسمت از یک سه‌گانه جدید از این مجموعه است که نویسندگی و کارگردانی آن برعهده «رایان جانسون» بود که به فروشی بالغ بر ۱.۳میلیارد دلار دست یافت و در سال ۲۰۱۹ نهمین قسمت از آن سری فیلم با عنوان «جنگ ستارگان: ظهور اسکای واکر» اکران 
شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی