[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

قرص جوشان ویتامین c را با معده خالی بخوریم یا نه؟، روزنامه شیراز نوین

نوشیدن جوشان C با معده خالی کار خوبی نیست؛ به جای نوشیدن جوشان C با معده خالی، می‌توانید آن را بعد از غذا خوردن و نوشیدن آب کافی بنوشید. این امر هم به سلامت شما اطمینان می‌بخشد و هم مقاومت و سلامت کلی شما را افزایش 
می‌دهد.
به گزارش بهداشت‌نیوز، قرص‌های جوشان ویتامین C به بدن شما کمک می‌کند تا احساس شادابی بیشتری داشته باشد و پس از یک زمان سخت کار، خستگی بدن شما را کاهش می‌دهد. با این حال، بسیاری از مردم اغلب نمی‌دانند که چگونه از جوشان C به درستی استفاده کنند و هر زمان که بخواهند، آن را می‌نوشند. پس آیا نوشیدن C جوشان با معده خالی خوب است یا خیر؟ آیا در هنگام گرسنگی باید جوشان C بنوشیم یا نه؟
اگر به متخصصان مراجعه کنید، حتماً جواب می‌دهند که نوشیدن جوشان C با معده خالی کار خوبی نیست؛ دلیل آن هم این است که جوشان C یا به طور کل ویتامین C خاصیت اسیدی دارد، بنابراین باعث تحریک معده می‌شود. بر این اساس، باعث ایجاد عوارض جانبی بسیار زیاد و حتی در موارد شدید، باعث رفلاکس معده می‌شود.
به جای نوشیدن جوشان C با معده خالی، می‌توانید آن را بعد از غذا خوردن و نوشیدن آب کافی بنوشید. این امر هم سلامت شما را تضمین می‌کند و هم مقاومت و سلامت کلی شما را افزایش می‌دهد.
فراموش نکنید که اگر از فشار خون بالا یا بیماری کلیوی رنج می‌رید، نباید خودسرانه از ویتامین C استفاده کنید یا جوشان C را با معده خالی بنوشید.
بهترین زمان برای مصرف جوشان C
آیا هنگام گرسنگی باید ویتامین C مصرف کرد؟ خیر.
ابتدا باید ترکیب قرص جوشان را بدانید تا بدانید که چرا نوشیدن C جوشان با معده خالی خوب نیست. جوشان C علاوه بر عصاره‌های گیاهی و معدنی، حاوی مواد کمکی نیز می‌باشد؛ به عنوان مثال اسید سیتریک و بی‌کربنات سدیم. این مواد به حل شدن آسان محصول در آب کمک می‌کنند.
اگر می‌خواهید از قرص‌های جوشان C بیشترین فایده را ببرید، باید این نوشیدنی را در طول روز مصرف کنید. این به بدن شما زمان کافی برای جذب مواد مغذی مورد نیاز خود را می‌دهد. همچنین مواد فعال اضافی را از بدن شما خارج می‌کند.
به طور خاص، به جای نوشیدن جوشان C با معده خالی، آن را بعد از صبحانه و ناهار حدود 30 دقیقه تا 1 ساعت بعد بنوشید؛ زیرا در این زمان، مقدار غذایی که می‌خورید، هم برای کمک به کاهش احساس سیری در حال هضم است و هم به طور کامل هضم نشده است. در این زمان جذب بسیاری از مواد فعال ضروری جوشان C انجام می‌شود.
درست است که این جوشان، ویتامین سی مورد نیاز بدن شما را تأمین می‌کند، با این حال اگر می‌خواهید بدنتان سالم‌تر شود، دانستن زمان نوشیدن C جوشان کافی نیست. علاوه بر این، باید دوز توصیه شده توسط پزشک را رعایت کنید.
به طور خاص، شما نباید ویتامین C را 1000 میلی‌گرم در روز به طور منظم مصرف کنید؛ زیرا می‌تواند اثرات منفی زیادی بر سلامتی شما ایجاد کند؛ به عنوان مثال ایجاد حالت تهوع، اسهال و افزایش خطر ابتلا به سنگ کلیه.
بنابراین شما نباید بیش از حد قرص جوشان C در روز مصرف کنید. همچنین آنها را در زمان عصر ننوشید. زیرا مواد موجود در قرص جوشان خواب را برای شما دشوار می‌کند.
فراموش نکنید که اگر از فشار خون بالا یا بیماری کلیوی رنج می‌برید، نباید خودسرانه از ویتامین C استفاده کنید یا جوشان C را با معده خالی بنوشید.
چرا باید از جوشان ویتامین C در زمان مشخص استفاده کرد؟
همان‌طور که در بالا ذکر شد، مصرف جوشان C با معده خالی به راحتی باعث رفلاکس اسید می‌شود؛ زیرا این قرص‌های جوشان حاوی اسیدیته هستند.
همچنین اگر در اواخر عصر مصرف شود به دلیل خاصیت محرک ویتامین C باعث ایجاد مشکل در خواب می‌شود.
بنابراین، اگر زمان مناسبی را برای استفاده از C جوشان انتخاب نکنید، نه تنها نمی‌توانید از مزایای ذاتی آن بهره‌مند شوید، بلکه برای بدن شما عوارض جانبی و بیماری‌های ناخواسته دیگری مانند ناراحتی‌های معده و بی‌خوابی را نیز ایجاد می‌کند.
به جای نوشیدن جوشان C با معده خالی یا شب، آنها را طبق دستورالعملی که در مطالب بالا ذکر کردیم بنوشید. قرص جوشان C که مصرف می‌کنید باید زمان کافی برای جذب در بدن داشته باشد تا مواد مغذی لازم را در اختیار شما قرار دهد. بنابراین، اگر این قرص جوشان را در زمان مناسب بنوشید، می‌توانید از تأثیر حمایتی، کاهش پیری و جلوگیری از سرماخوردگی اطمینان حاصل 
کنید.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی