[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

عینک هوشمندی که به چشم استراحت می دهد، روزنامه شیراز نوین

یک شرکت ژاپنی در نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیکی عینک هوشمند مجهز به حسگری خاص را نمایش داده که به طور خودکار فوکوس دید کاربر را تنظیم می‌کند تا ماهیچه چشم فرد استراحت کند.
به گزارش خبرگزاری مهر به‌نقل از نیواطلس، گاهی اوقات همراه با سالمند شدن فرد تغییر تمرکز دید وی در مسافت‌های مختلف مشکل‌تر می‌شود، اما سیستم‌های فوکوس خودکار اکنون چنان کوچک و کارآمد شده‌اند که در یک عینک جای می‌گیرند و می‌توانند این مشکل را برطرف کنند.
شرکت Vixion که زیر مجموعه شرکت ژاپنی هویاست، عینک اتوفوکوس Vixion01 را در نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیکی نمایش داد؛ ایده این عینک بسیار ساده است و در حقیقت یک حسگر ToF در آن به کار رفته که مسافت‌های بین فرد و آنچه مرکز دید او است را اندازه می‌گیرد. در مرحله بعد شکل دو لنز کوچک را چنان تغییر می‌دهد که فرد مجبور نباشد از ماهیچه چشمی خود برای تغییر تمرکز یا همان فوکوس دید استفاده کند.
حسگرهای ToF یک فناوری سنجش فعال برای کاربردهای سنجش عمق به طور واقعی هستند.
با کمک این عینک هرچیزی که فرد بخواهد آن را واضح ببیند، کافی است سرش به سمت آن بچرخاند و جسم مورد نظر فرد از فاصله بسیار نزدیک ۵ سانتی‌متری تا مسافتی بی‌نهایت کاملاً واضح دیده می‌شود.
تنظیم عینک نیز به سرعت انجام می‌شود؛ کافی است کاربر پدهای کنار بینی را تنظیم کند تا گجت روی صورتش جا بیفتد و لنزها را عقب و جلو بلغزاند تا با چشم و موقعیت وی هماهنگ شوند. در مرحله بعد یک دیوپتر برای هر چشم تنظیم می‌شود تا ویژگی‌های کانونی هر چشم را نشان دهد؛ دیوپتر نشان‌دهنده میزان تحدب یا تقعر عینک یا لنز بیمار(نمره عینک) است.
به نظر می‌رسد این گجت سریع و استفاده از آن راحت باشد؛ وزن عینک ۵۵ گرم است و یک باتری ۱۰ساعته، پورت شارژ یو اس بی سی و فناوری بلوتوث ۵ دارد.
این عینک هم‌اکنون فقط در ژاپن با قیمت مناسب ۶۹۰ دلار عرضه شده است، اما شرکت سازنده قصد دارد وارد بازار جهانی شود.
عینک‌های مجهز به قابلیت اتوفوکوس برای افرادی که دچار سردردهای زیاد می‌شوند؛ به خصوص هم‌زمان با افزایش سن کاربران، کارآمد هستند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی