[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

طرز تهیه بلغورپلو، روزنامه شیراز نوین

بلغورپلو یکی از انواع غذاهای خوش‌مزه بین‌المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می‌شود. برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با ما همراه باشید:
 
 مواد لازم برای 2 نفر
بلغور پلویی: ۲ لیوان
بادمجان: ۱ عدد درشت
گوجه‌فرنگی: ۱ عدد درشت
رب گوجه‌فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری
پیاز: ۱ عدد
فلفل سبز: ۱ عدد
آب گرم: ۳ لیوان
نمک و فلفل‌سیاه: به مقدار کافی
روغن و زردچوبه: به مقدار کافی 

 طرز تهیه
 مرحله اول
برای تهیه بلغور پلو خوش‌مزه ابتدا بلغور را به همراه کمی نمک و آب ولرم از ۲ ساعت قبل می‌خیسانیم، سپس بادمجان‌ها را به صورت راه‌راه(یا کامل) پوست می‌گیریم و به صورت مکعبی ریز مانند حبه قند برش می‌زنیم.
 مرحله دوم
در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار می‌دهیم و کمی روغن اضافه می‌کنیم. پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، بادمجان‌های خردشده را اضافه کرده و به خوبی تفت می‌دهیم تا به طورکامل سرخ شوند.
 مرحله سوم
پس از اینکه سرخ کردن بادمجان‌ها به پایان رسید، آنها را روی دستمال حوله‌ای قرار می‌دهیم تا روغن اضافی‌شان به طور کامل گرفته شود. در ادامه پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می‌کنیم و به همراه کمی روغن داخل یک تابه مناسب تفت می‌دهیم.
 مرحله چهارم
پس از اینکه پیاز به خوبی سرخ شد، گوجه‌فرنگی و فلفل خرد‌شده را به قابلمه اضافه می‌کنیم و چند دقیقه تفت می‌دهیم. در ادامه رب گوجه‌فرنگی را اضافه کرده و به خوبی تفت می‌دهیم تا رنگش باز شده و طعم خامی‌اش گرفته شود.
 مرحله پنجم
در این مرحله بلغور را آب‌کش کرده و به قابلمه اضافه می‌کنیم، سپس مقداری نمک، زردچوبه و فلفل‌سیاه به همراه آب جوش اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم با حرارت ملایم بلغور بپزد و آب درون قابلمه به طور کامل کشیده شود.
 مرحله ششم
پس از اینکه آب درون قابلمه کشیده شد، بادمجان خردشده را به قابلمه اضافه می‌کنیم و در قابلمه را می‌گذاریم تا بلغور پلو به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد. 
در پایان بلغور پلو را در ظرف مورد نظرمان می‌کشیم و به همراه ماست چکیده سرو می‌کنیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی