[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

جشنواره ورزشی «دختران آفتاب ایران» در فارس برگزار می‌شود ، روزنامه شیراز نوین

نشست هماهنگی اجرای جشنواره ورزشی «دختران آفتاب ایران» با عنوان «دآا» در فارس برگزار شد. این جشنواره با هدف توسعه و ترویج ورزش و نشاط در میان بانوان روستایی، مناطق محروم و به ویژه دختران دانش‌آموز اجرایی می‌شود.
به گزارش روابط عمومی و پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان استان فارس، جلسه هماهنگی اجرای دومین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی دختران آفتاب ایران با عنوان «دآا»، با حضور سرپرست اداره کل ورزش و جوانان و معاون مدیرکل آموزش و پرورش فارس برگزار شد.
این جشنواره با همکاری سه دستگاه ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و ستاد مبارزه با مواد مخدر استان برگزار می‌شود و همچنین حضور فعال هیئت‌ ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان نیز در برگزاری این رویداد همکاری دارند.
از اهداف این جشنواره، تحت پوشش قرار دادن دانش‌آموزان دختر ساکن در خوابگاه و استعدادیابی، تشکیل کانون‌های ورزشی و همچنین پیکرسنجی در میان دانش‌آموزان است.
در کنار برگزاری این مسابقات در جشنواره «دآا» کارگاه‌های آموزشی با موضوع آسیب‌های حوزه جوانان و سلامت جامعه با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار خواهد شد.
گفتنی است، محورهای بخش همگانی این جشنواره فرهنگی ورزشی طناب‌زنی، چوب‌کشی، دارت و بازی‌های بومی محلی همچون هفت‌سنگ، گانیه و کلاس اعلام شده‌اند و محورهای بخش قهرمانی نیز رشته‌های تنیس روی میز، والیبال، دو و میدانی، بسکتبال، هندبال، بدمینتون و فوتسال هستند.
این جشنواره با محوریت ورزش‌های همگانی و بازی‌های بومی‌محلی با اهدافی همچون توسعه و ترویج ورزش و نشاط در میان بانوان، افزایش سلامت جسمی و روحی و غنی‌سازی فعالیت‌های اوقات فراغت و ترویج سبک زندگی فعال در مدارس شبانه‌روزی دخترانه و همچنین در میان بانوان روستایی و مناطق محروم و به ویژه دختران دانش‌آموز، افزایش درصد مشارکت دختران روستایی و عشایر در ورزش برگزار می‌شود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی