[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

اجرای نظریه جدید فرهنگی در کشور ، روزنامه شیراز نوین

به گزارش ایرنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین نشست خبری خود گفت: در جمهوری اسلامی ایران فضای مساعدی برای ایرانیان خارج از کشور که دلشان به یاد ایران و ایرانی می‌تپد وجود دارد؛ هر کسی در هر موقعیتی هست، می‌تواند به کشور بازگردد.
اسماعیلی خاطرنشان کرد: ما در حوزه مدیریت فرهنگی شعار اصلی را بر مردمی‌سازی فرهنگ و هنر و عدالت فرهنگی گذاشتیم و برای این کار هم تلاش کردیم اقتضائات را فراهم کنیم. ما در طول سفرهای استانی رئیس‌جمهور نزدیک به ۹هزار میلیارد تومان برای توسعه فعالیت‌های هنری تخصیص دادیم که برخی محقق شده است.
وی ادامه داد: ما به دنبال عادی‌سازی فعالیت‌های حوزه فرهنگ و هنر با استقبال گسترده مردم و مشارکت اهالی فرهنگ و هنر به دوره رونق وارد شدیم. امروز دوره پررونقی را در حوزه فرهنگ و هنر سپری می‌کنیم. این کلیدواژه رونق به معنای نادیده گرفتن نقاط ضعف نیست. ما در ارشاد برنامه‌های مهمی را پیش رو داریم. در برنامه‌های معیشتی قدم‌های مهمی برداشته شده است. همین الان یک مجموعه به نام شهر هنر در پرند در حال ساخت است.
وی افزود: ما نظریه جدید حکمرانی فرهنگی نظام جمهوری اسلامی را در حال اجرا داریم که دولت از جایگاه تصدی به جایگاه تنظیم‌گری و تسهیلگری رفته است. در این جریان گروه‌های مردمی و تشکل‌های مردم‌پایه باید متصدی شوند. ما برای استان‌های مختلف سرانه گرفتیم و برای هر انجمن تخصیص‌هایی داریم. وی درباره معین خواننده خارج از کشور نیز گفت: در جمهوری اسلامی ایران فضای مساعدی برای ایرانیان خارج از کشور که دلشان به یاد ایران و ایرانی می‌تپد، وجود دارد و می‌توانند به کشور بازگردند و تاکنون افراد زیادی بازگشته‌اند و اجرا هم داشته‌اند. ایران خانه همه است. این حقی نیست که ما بتوانیم سلب کنیم. هرکسی در هر موقعیتی هست، می‌تواند برگردد. مجوزها هم مطابق قانون انجام می‌شود. از اتفاقات چند روز گذشته تعجب می‌کنم. افرادی که باید بیشترین استقبال را کنند که دولت مردمی چنین فضایی را فراهم کرده، فضای دیگری ایجاد 
می‌کنند.
اسماعیلی گفت: هیچ هنرمندی نبود که درخواست کند و شرایط بازگشت را فراهم نکنیم. هنرمندی بود که ۴۰ سال اجازه اجرا نداشت، اما ما این اجازه را دادیم. حتی می‌خواست نماهنگی برای تشکر از دولت بدهد که ما نگذاشتیم. گفتیم ما به دنبال تبلیغات نیستیم. ممکن است کسی یک جا خطا کرده باشد، اما هر شهروند ایرانی هر وقت اراده کند به دلیل اینکه اینجا خاکش است، ما خادمش خواهیم بود. خادم همه هنرمندان در ایران و خارج از کشور هستیم.
اسماعیلی گفت: درباره خانه سینما به اختلافات دیدگاه‌ها کاری ندارم. رویه ما قانونی است. جلساتی برگزار شد تا مسائل حقوقی مرتفع شود. هر وقت خانم برومند، آقای دهکردی و آقای عسگرپور نیاز به صحبت داشتند، ما با هم صحبت کردیم. این تعامل وجود دارد. نگاه دولت به گروه‌ها و تشکل‌های صنفی حمایتی است.
وزیر فرهنگ تأکید کرد: ما تلاش می‌کنیم در مرز قانون پیش برویم. بخشی از عزیزان ما در سال گذشته دچار مشکلاتی شده بودند. همه آنها مشغول فعالیت هستند. ما در ارشاد خودمان را پشتیبان همه اهالی فرهنگ و هنر می‌دانیم. مثلاً یک فیلمی اشکالاتی داشت، ما گفتیم اصلاحاتی انجام شود که انجام دادند و پس از یک سال به نمایش درآمد. وزارت ارشاد در هیچ دوره‌ای از بخش‌های مختلف برای مدیریت استفاده نکرده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی