[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۴۷۳
  • دوره جدید

لطفاً این سبزی را نجوشانید ، روزنامه شیراز نوین

همان‌طور که همه طرف‌داران ملوان زبل می‌دانند، اسفناج آدم‌ها را قوی می‌کند؛ چون سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است و اگر درست پخته شود، ارزش برنامه غذایی را دو چندان می‌کند.
فقط به دلیل اینکه وقتی کودک بودید مادرتان اسفناج را می‌جوشاند، قرار نیست شما هم همین روش را دنبال کنید. خوردن اسفناج پخته شده هم کسل کننده است و هیچ لذتی ندارد و هم ارزش مواد مغذی آن از بین می‌رود.
جوشاندن سبزی‌ها باعث از دست رفتن ویتامین‌های محلول در آب می‌شود. بنابراین وقتی اسفناج را می‌پزید، به اندازه سالاد اسفناج خام ویتامین و فولات دریافت نمی‌کنید.
اما خوردن اسفناج خام هم معایبی دارد. اسفناج خام به دلیل دارا بودن اگزالیک اسید نمی‌تواند منبع کلسیم خوبی باشد، زیرا اگزالیک اسید از جذب کلسیم جلوگیری می‌کند. به عبارت دیگر، با خوردن اسفناج خام ویتامین و فولات دریافت می‌کنید، اما کلسیم دریافت نمی‌کنید.
خوشبختانه روش‌هایی‌ برای خوردن اسفناج بدون اینکه طعم و مواد مغذی‌اش را از دست بدهد وجود دارد. به جای جوشاندن اسفناج آن را بخارپز کنید یا در مایکروویو بپزید تا از ارزش‌های  غذایی آن در هر لقمه بهره‌‌مند شوید. اسفناج را در هر غذایی می‌توانید استفاده کنید؛ اسموتی، سوپ، یا املت. یا با روغن زیتون و مقداری پیاز تفت بدهید و در کنار غذا یا همراه با تخم‌مرغ میل کنید. یکی از معایب اسفناج کهنه شدن آن در فریزر است.خوشبختانه سبزی‌های یخ زده مثل اسفناج ارزش غذایی بیشتری از اسفناج تازه دارند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی