[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

دستگیری کلاهبرداران اینستاگرامی، روزنامه شیراز نوین

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری جوان 30ساله شیرازی که با ایجاد یک صفحه جعلی اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد.
سرهنگ «امیرحسین سلیمانی» در گفت‌وگو با خبرگزاری پلیس، بیان کرد: در پی شکایت چندین شهروند شیرازی مبنی بر کلاهبرداری از طریق یک صفحه اینستاگرامی، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
سرهنگ سلیمانی ادامه داد: شکات بیان داشتند که در شبکه اجتماعی اینستاگرام با صفحه‌ای آشنا شدند که تعداد دنبال‌کنندگان آن 40هزار نفر بود و مدیر آن صفحه، خود را به عنوان یکی از بلاگرهای معروف شیراز معرفی کرده بود و ما برای رونق کسب و کارهای خود، درخواست درج آگهی‌ در صفحه مورد نظر کردیم و مبالغی وجه نقد را واریز کردیم.
وی با بیان اینکه دنبال‌کنندگان این صفحه اینستاگرامی همه جعلی بودند، گفت: متهم پس از دریافت مبالغی از شکات و درج آگهی در صفحه اینستاگرامی خود، آمارهای جعلی نسبت به بازدیدکنندگان از آگهی‌ها و افزایش رونق کسب و کار به شکات می‌داده است. این مقام سایبری گفت: مأموران پلیس فتا با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی، متهم را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی وی را در یکی از محله‌های شیراز دستگیر کردند. رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: متهم پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیس به کلاهبرداری 2میلیارد ریالی از 30 نفر شهروند شیرازی با همین شگرد اعتراف و هدف از این کار را درآمدزایی عنوان نمود.
وی با بیان اینکه کاربران هرگز فریب اینگونه تبلیغات در فضای مجازی را نخورند، از هم‌وطنان درخواست کرد: در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک آن را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.gov.ir یا با شماره تلفن 096380 با کارشناسان ما در میان بگذارند. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی