[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

طرز تهیه کباب مصری، روزنامه شیراز نوین

کباب یکی از رایج‌ترین غذاهای ایرانی، ترکی و عربی است که از دیرباز مورد علاقه افراد زیادی بوده است. یکی از انواع کباب‌ها، کباب مصری است؛ این کباب هما‌ن‌طور که از نامش پیداست مربوط به کشور مصر است و از گوشت فیله گوسفندی تهیه می‌شود. این کباب یکی از انواع کباب‌های شکم‌پر است که با مواد خوش‌طعم و عطری پر می‌شود. همچنین وجود رب انار ترش در این غذا، کباب ترشی را به دست می‌‌آورد که علاوه بر هضم آسان آن، طعم متفاوتی ایجاد می‌کند. برای مشاهده این آموزش آشپزی مصری در ادامه با ما همراه باشید: 

 مواد لازم برای 4 نفر
گوشت فیله گوسفندی: ۸۰۰ گرم
روغن زیتون: ۵ قاشق غذاخوری
سیر: ۱ حبه
نمک و فلفل‌سیاه: به مقدار کافی
مواد میانی کباب:    
پیاز: ۱ عدد
سیر: ۲ حبه
قارچ: ۴ عدد
فلفل دلمه‌ای: یک‌دوم فلفل
گلپر: ۱ قاشق غذاخوری
رب انار: ۴ قاشق غذاخوری
ترخون خشک: ۱ قاشق غذاخوری
نعناع خشک: ۱ قاشق غذاخوری
فلفل قرمز: یک‌دوم قاشق غذاخوری
گردوی خردشده: ۱ قاشق غذاخوری
جعفری و گشنیز: ۳ قاشق غذاخوری 

 طرز تهیه
 مرحله اول
برای تهیه کباب مصری خوش‌مزه ابتدا فیله گوشت را به صورت ورقه‌های نازک برش می‌زنیم. یک کاسه بزرگ برداشته و یکی از پیازها را خلالی خرد کرده و داخل کاسه می‌ریزیم. سیر را هم خلالی کرده و اضافه می‌کنیم.
 مرحله دوم
سپس فلفل قرمز و نمک را به آن اضافه کرده، با دست پیازها را هم می‌زنیم و فشار می‌دهیم که آب آنها خارج شود. سپس گوشت را همراه با روغن زیتون اضافه کرده و در کاسه را می‌پوشانیم و به مدت ۳ ساعت در یخچال استراحت می‌دهیم.
 مرحله سوم
یک کاسه دیگر برداشته و پیاز نگینی ریز خردشده، سیر رنده‌شده، فلفل دلمه‌ای نگینی ریز، گردو و سبزی‌های خشک و جعفری و گشنیز ساطوری شده را اضافه می‌کنیم. قارچ را هم به صورت نگینی خیلی ریز خرد کرده و به آنها می‌افزاییم.
 مرحله چهارم
در آخر گلپر و نمک و فلفل و رب انار را اضافه کرده و به خوبی مخلوط می‌کنیم. یک تابه برمی‌داریم و روی حرارت قرار داده و مواد مخلوط را در آن کمی تفت می‌دهیم. گوشت که سه ساعت استراحت کرد را برداشته و لای دو عدد نایلون قرار می‌دهیم.
 مرحله پنجم
سپس گوشت را به خوبی می‌کوبیم تا نازک شود. سپس مواد تفت داده‌شده را روی آن ریخته و رول می‌کنیم. اطراف آن را می‌زنیم و از وسط برش می‌دهیم و سپس با فلفل دلمه‌ای و پیازهای درشت به سیخ کشیده و روی منقل کباب می‌کنیم.
 مرحله ششم
وقتی کباب آماده شد در کنار کته یا برنج زعفرانی سرو می‌کنیم. در ادامه روی کباب را کمی رب انار یا سس انار می‌ریزیم و با کمی گردوی خردشده تزیین می‌کنیم. توصیه می‌شود در این کباب از رب انار ترش استفاده شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی