[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

شهرستان فیروزآباد و احداث بزرگ‌ترین سازه انبوه‌سازی بلوک مسلح کشور، روزنامه شیراز نوین

با حضور محمودرضا ماهری رئیس کمیته تخصصی مبحث ۸ مقررات ملی ساختمان در شهرستان فیروزآباد و بازدید از کارگاه‌های ساختمانی این شهرستان، به زودی احداث بزرگ‌ترین پروژه  انبوه‌سازی ساختمان بلوک مسلح کشور در فیروزآباد آغاز خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس، رئیس کمیته تخصصی مبحث ۸ مقررات ملی ساختمان و استاد دانشگاه شیراز در حاشیه بازدید از این طرح‌ها در شهرستان فیروزآباد، اضافه کرد: ضوابط طراحی مهندسی و ساخت ساختمان‌های بنایی برای آن دسته از اعضای سازه‌ای و غیرسازه‌ای تدوین شده است که در ساخت آنها از مصالح بنایی استفاده می‌شود. برای نخستین بار در شهرستان مرودشت و در روستای کناره این شهرستان اجرای سازه بلوک سیمانی و آجری مسلح از سوی بنیاد مسکن استان فارس کلید خورد و این طرح در شهرستان اوز نیز اجرایی می‌شود. ماهری ادامه داد: ساخت سازه بنایی مسلح ویژگی‌های خاصی در کاهش هزینه و سرعت اجرا دارد. مقاومت این نوع سازه‌ها در برابر زلزله بسیار اهمیت دارد و در مقایسه با سایر ساختمان‌های کوتاه‌مرتبه ارجحیت دارد. اجرای سازه بنایی مسلح در مقایسه ساختمان‌های بنایی با کلاف حداقل ۳۰ درصد در هزینه ساختمان صرفه‌جویی دارد. سرعت اجرا هم بسیار زیاد است و پیش‌بینی‌ها این است که اجرای طرح‌های بنایی مسلح در ساختمان‌های کوتاه‌مرتبه در روستاها انجام شود و مورد استقبال روستائیان قرار گیرد. مدیر بنیاد مسکن شهرستان فیروزآباد نیز با تقدیر از دست‌اندرکاران احداث طرح‌های یادشده گفت: شهرستان فیروزآباد ظرفیت‌های کم‌نظیری در تأمین مسکن شهری و روستایی منطبق با نیازهای عمومی جامعه دارد و در این زمینه از حداکثر ظرفیت‌های قانونی بهره‌گیری خواهد شد.
محمدناصر کریمی همچنین گزارشی از مقاوم‌سازی مسکن روستایی و پیشبرد طرح‌های نهضت ملی مسکن ارائه داد و گفت: با انگیزه و تلاش خادمان ملت در بنیاد مسکن این شهرستان همه طرح‌های تأمین و مقاوم‌سازی مسکن روستایی با پیشرفت مناسب در حال اجراست. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی