[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

رکورد آبادانی در هم شکست، روزنامه شیراز نوین


 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
سلسله‌نشست‌های «روایت امید» با موضوع تشریح پروژه‌های قابل‌افتتاح و کلنگ‌زنی دهه مبارک فجر در منطقه هفت شهرداری شیراز برگزار شد. این نشست صبح دوشنبه ۲5 دی‌‌ماه با حضور شهردار منطقه 7 و نایب‌رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز با همراهی اصحاب رسانه برگزار شد.
 منطقه 7، کارگاه بزرگ سازندگی
عضو ناظر شورا اسلامی شهر شیراز در منطقه هفت شهرداری شیراز گفت: شهرداری شیراز برنامه وسیعی از افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌ها در مناطق مختلف شهر تدارک دیده است که بخشی از این پروژه‌ها در سطح شهرداری منطقه هفت قرار دارد. محمود صفایی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی را وظیفه خودمان می‌دانیم، گفت: امیدآفرینی به مردم و همچنین ایجاد رفاه و آسایش به مردم از منویات مقام معظم رهبری است و ما به عنوان اعضای شورای شهر و شهرداری شیراز به این فرمایش مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای داشته‌ایم و بدین جهت در سطح شهرداری منطقه 7 شیراز پروژه‌های بسیار خوبی در زمینه‌های عمرانی، راه‌سازی، دفع آب‌های سطحی، امور رفاهی و ورزشی را تعریف کرده و در حال اجرا داریم. او با اشاره به تعدد پروژه‌های شهرداری شیراز افزود: امروزه در سراسر سطح شیراز تمام پروژه‌ها فعال است و تمام سطح شیراز را پوشش می‌دهد که نشان‌دهنده تلاش ما در جهت توزیع عادلانه پروژه‌ها و اجرای عدالت بوده است. صفایی گفت: البته باید توجه داشت که برخی از محلات شهر نیاز به کار بیشتری دارند که این مهم نیز موردتوجه اعضای شورا و شهرداران قرار دارد.
 رکورددار سازندگی هستیم
او افزود: در هیچ دوره شهرداری، این تعداد پروژه چه از لحاظ تعداد و چه از نظر بودجه و رقم ریالی سابقه نداشته است و به نوعی موفق به رکوردزنی در عمران هستیم. عضو ناظر شورا در شهرداری منطقه 7 شیراز اظهار کرد: با برنامه‌ریزی منسجم و دقیق موفق شدیم بودجه شهرداری شیراز را از 6هزار میلیارد تومان به بیش از 23هزار میلیارد تومان ارتقا دهیم که بیش از 90 درصد آن در بخش عمران هزینه شده است. صفایی با اشاره به اینکه تعداد 120 پروژه در سطح شهرداری منطقه هفت در حال اجراست، گفت: در سال آینده نیز تعداد بیشتری پروژه را تعریف و اجرا خواهیم کرد. او با اشاره به مشکلات الحاق هفت روستا به شهرداری شیراز، اظهار کرد: هفت روستای الحاقی به شهرداری شیراز از کوچک‌ترین خدمات ‌شهری برخوردار نبودند و حتی یک کوچه آسفالت هم نداشتند؛ اما امروز از سطح خدمات‌رسانی به‌مانند دیگر مناطق شهر بهره می‌برند. در ادامه این نشست، محمود صفایی عضو و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در سخنانی اظهار کرد: بودجه سال جاری منطقه هفت در حوزه‌های مختلف تعریف شده و در حال اجراست و برای سال آینده نیز بدین شکل اعتبار بیشتری تخصیص خواهد یافت. وی افزود: منطقه هفت در یک مقطع زمانی اغلب نقاط آن روستایی بود که به شهر شیراز ملحق شدند و نقاطی بود که از ابتدایی‌ترین خدمات شهری بهره‌مند نبودند.
 خدمت‌رسانی در مناطق محروم
عضو و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه هفت شهرداری شیراز اظهار امیدواری کرد: تلاش ما بر این است که سطح خدمات‌رسانی را در نقاطی که در گذشته جزو نقاط روستایی بودند و در حال حاضر جزو شهر شیراز هستند، به سطح و تراز شیراز برسانیم. صفایی افزود: منطقه هفت یکی از تقاط توسعه شرق شیراز است و سرمایه‌گذارانی که در حوزه فرهنگی و گردشگری فعالیت دارند، می‌توانند برای سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها در این منطقه حضور یابند. وی ادامه داد: در حوزه ساخت آپارتمان‌های مسکونی تسهیلات بسیار زیادی از شورای اسلامی شهر شیراز تصویب و از سوی شهرداری اجرایی شده است. عضو و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه هفت شهرداری شیراز تصریح کرد: با توجه به عوارض ناچیزی که سطح منطقه هفت دارد، نسبت به سایر مناطق، بسیار کاهش داده شده است که مردم نسبت به نوسازی و انبوه‌سازی ملک خود ترغیب شوند. صفایی اظهار امیدواری کرد: در سال جاری و سال‌های آینده شاهد وضعیت مطلوب‌تری در ساخت و سازها، به ویژه توسط سرمایه‌گذاران بخش مسکن باشیم و بتوانیم تغییر در منطقه به ویژه مناطقی که فرسوده هستند، شاهد باشیم.
 تمرکز بر مناطق کم‌برخوردار
در ادامه این نشست، شهردار منطقه 7 شیراز گفت: وسعت این منطقه معادل یک‌هزار و ۷۱۶ هکتار است که از این میزان ۱۷هزار هکتار حریم است. علی امینی افزود: این منطقه پانزده محله و ۲۳۹ هکتار بافت فرسوده دارد که با ۱۴۳هزار نفر جمعیت، هشت درصد جمعیت محدوده خدماتی در شهر شیراز را شامل می‌شود و بیست درصد مساحت محدوده خدماتی در این منطقه قرار دارد.شهردار منطقه هفت شیراز خاطرنشان کرد: در ایام دهه فجر، بالغ بر ۲۰ پروژه کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود که ۹ پروژه با اعتبار ۱۰۲میلیارد تومان افتتاح و ۱۱ پروژه با اعتبار ۱۸۰میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شود. امینی افزود: در مجموع اعتبار اجرایی پروژه‌ها بالغ بر ۲۸۳میلیارد تومان است. وی در ادامه به تشریح پروژه‌های قابل افتتاح در ایام دهه فجر پرداخت و تصریح کرد: اجرای آسفالت و بهسازی و زیرسازی معابر محله دست‌خضر در قالب پروژه محرومیت‌زدایی با اعتبار ۱۱میلیارد تومان، تراش و ترمیم روکش آسفالت با هزینه ۱۱.۵میلیارد تومان، عملیات لوله‌گذاری بتنی خیابان سهل‌آباد شرقی به طول ۲۶۰ متر و با اعتبار ۴میلیارد تومان و اجرای زمین ورزشی که شامل زمین فوتبال، والیبال و تجهیزات ورزشی به متراژ دوهزار و ۸۰۰ مترمربع و با اعتبار ۸.۶میلیارد تومان، لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در سطح منطقه، پیاده‌روسازی و مسیر دوچرخه‌سواری در بلوار شهید استوار از جمله این پروژه‌هاست.
 پروژه شهید استوار در آستانه بهره‌برداری
شهردار منطقه هفت شیراز همچنین به تشریح پروژه شهید استوار پرداخت و افزود: طول این پروژه شش کیلومتر است که در چهار فاز از سال‌های گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شده است و در ایام دهه فجر افتتاح می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد. امینی تأکید کرد: این پروژه در دو فاز یک و سه توسط شهرداری منطقه هفت کلیه مراحل تملک، فضای سبز و ایجاد پیاده‌راه طراحی و اجرا شده و فاز دوم آن توسط سازمان عمران و شهرداری منطقه هفت اجرا شده است.
وی اضافه کرد: فاز یک این پروژه شامل مسیر دوچرخه‌سواری و پیاده‌رو است که مساحتی به میزان ۱۱هزار مترمربع را شامل می‌شود. شهردار منطقه هفت شیراز تأکید کرد: برای اجرای این پروژه در مجموع با هزینه احداث و تملک، ۲۰میلیارد تومان هزینه شده است. امینی با اشاره به اینکه کلنگ‌زنی پروژه‌های منطقه در ایام دهه فجر در سطح متوسط، کوچک و بزرگ‌مقیاس است، ادامه داد: نگاه ما به این منطقه در سطح وسیع‌تر است تا بتوان سرانه خدمات منطقه را افزایش داد. وی افزود: منطقه هفت در گذشته شامل سکونتگاه‌هایی بوده است که طی سال‌های اخیر به این منطقه الحاق شده و در جهت ارائه سرانه بخش خدمات مناسب و ایجاد زیرساخت، وظیفه بزرگی برعهده شهرداری گذاشته شد. لذا الحاق این سکونتگاه‌ها به شیراز موجب شد از سوی شهرداری شیراز هزینه و انرژی بسیاری برای ارائه و تأمین زیرساخت‌ها و ایجاد سرانه مناسب خدمات در شهر شیراز صرف شود.
 توسعه زیرساخت‌ها در سطح منطقه 7
شهردار منطقه هفت شیراز تصریح کرد: در این راستا اغلب پروژه‌های تعریف شده در سطح این منطقه پروژه‌های زیرساختی است. امینی همچنین از احداث یک پایگاه چندمنظوره بحران در این منطقه خبر داد و افزود: به دلیل وسعت و تراکم جمعیتی که این منطقه دارد و در صورت وقوع بحران باید پاسخ‌گوی شهروندان این منطقه باشیم، بر آن شدیم تا در سطح منطقه یک انبار و پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران احداث شود که عملیات کلنگ‌زنی این پایگاه چندمنظوره در ایام دهه فجر انجام می‌شود.اجرای عملیات لوله‌گذاری بتنی دفع آب‌های سطحی در محلات مختلف منطقه، پیاده‌روسازی و مناسب‌سازی دو محله سهل‌آباد و احمدآباد با اعتبار ۳۲میلیارد تومان، احداث بوستان، اجرای عملیات آسفالت و زیرسازی معابر و محلات کم‌برخوردار همچون بلوار اتحاد، محله صغاد و سهل‌آباد از جمله پروژه‌های قابل کلنگ‌زنی در منطقه هفت بود که شهردار این منطقه به آنها اشاره کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی