[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تلاش برای تأمین مالی پروژه‌های فعال ، روزنامه شیراز نوین

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: روش‌های متعدد و متنوع تأمین مالی در کشور وجود دارد که متناسب با پروژه‌ها و نیازهای بخش‌های اقتصادی درون استان، می‌توان از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، حسن شیخ‌‌نیا عصر یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان در شیراز افزود: اگر رویکردهای توسعه‌ای و حمایتی در استان تقویت و اصلاح شود، با توجه به مزیت‌ها و ظرفیت‌های بالقوه درون استان، می‌توان انتظار داشت که در بازه زمانی معین و مشخص شاهد توسعه همه‌جانبه در استان باشیم.
وی ادامه داد: وجود ظرفیت‌های صنایع بالادستی صنعت نفت و گاز و پتروشیمی، معادن غنی و پرجاذبه، محصولات باغی و زراعی متنوع، صنایع مادر مانند فولاد‌سازی، آلومینیوم، مناطق ویژه اقتصادی و صنعتی و معدنی، شهرک‌ها و نواحی صنعتی، دسترسی نزدیک و آسان به بازارهای هدف صادراتی و سایر زیرساخت‌های موجود، بیانگر این است که افق توسعه متوازن و پایدار در استان روشن است؛ بنابراین برای توسعه شتابان در این بخش‌ها فقط متکی بودن به منابع بانکی با توجه به محدودیت منابع در نظام بانکی، شتاب و برنامه‌های پیش رو را تحت‌تأثیر قرار 
خواهد داد.
وی با اشاره به اینکه راه برون‌رفت و سرعت و شتاب دادن به توسعه و اجرای پروژه‌های مختلف مستلزم رویکردهای جدید در تأمین مالی است، افزود: روش‌هایی همچون تشکیل شرکت‌های سهامی عام پروژه، استفاده از ظرفیت انواع اوراق و کمک گرفتن از شرکت‌های تأمین سرمایه و سایر روش‌های تأمین مالی که در کشور تجربه شده و ما به دنبال انتقال این تجارب موفق به استان فارس هستیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، ضمن تأکید بر لزوم توجه به وصول مطالبات بانکی، گفت: باید بکوشیم که در کنار استفاده از ظرفیت‌های متنوع تأمین مالی، موضوع وصول مطالبات را هم جدی بگیریم؛ چراکه در این صورت موجب تقویت منابع در استان خواهد شد و می‌توان شاهد همراهی بیشتر نظام بانکی بود.
شیخ‌نیا افزود: در حوزه بانکی هرکجا که نیاز به تفویض اختیارات است، کمک کنیم که این اتفاق بیفتد.
وی اظهار کرد: در همراهی شبکه بانکی ممکن است نارسایی‌هایی در حمایت از تولید و توسعه، خصوصاً در بانک‌های خصوصی وجود داشته باشد که بایستی در جهت همراهی و حمایت بیشتر و تقویت انگیزه و مشارکت این بانک‌ها، تدابیر ویژه‌ای اتخاذ نمود و موانع پیش رو را مرتفع کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم را تمرکززدایی از مرکز دانست و ادامه داد: قطعاً همکاری بیشتر نظام بانکی می‌تواند به ‌سرعت و شتاب بیشتر توسعه در استان کمک کرده و نفش‌آفرینی بالاتری داشته باشد. شیخ‌نیا ادامه داد: مطلوب و برازنده استان فارس نیست که با وجود این همه ظرفیت و تمایل به سرمایه‌گذاری و پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی در بخش‌های مختلف، رتبه پایینی در جذب منابع داشته باشیم.
وی ضمن تقدیر و تشکر از مشارکت نظام بانکی در استان و کشور به ویژه آن دسته از بانک‌هایی که رتبه‌های بالاتری در جذب منابع و در پرداخت تسهیلات، مشارکت در تأمین منابع موردنیاز فعالان اقتصادی، اشتغال‌زایی و دیگر بخش‌ها دارند، درخواست کرد: بانک‌هایی که در این مشارکت نقش کمتری داشته‌اند، نسبت به اصلاح رویکردها و حمایت از توسعه و تولید و اشتغال و رفع نیازهای ضروری پیش‌بینی شده در قوانین بالادستی اقدام کنند.
شیخ‌نیا افزود: اگر به دنبال رفاه، امنیت پایدار، اشتغال مولد و پایدار و رفاه بیشتر جامعه هستیم، این مسیر از طریق تولید و فعال شدن کارخانجات و شرکت‌های تولیدی، خدماتی و کشاورزی مدرن و توسعه یافته و زنجیره‌‌های ارزش و همچنین توجه به مزیت‌های گردشگری درون استان محقق می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی