[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

بهترین ماده غذایی برای سلامت قلب و عروق، روزنامه شیراز نوین

یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود و حفظ سلامت قلب، پیروی از یک رژیم غذایی متعادل است که شامل تمام گروه‌های غذایی مهم از پروتئین‌ها گرفته تا چربی‌های سالم و کربوهیدرات‌ها باشد.
به گزارش مشرق، براساس مطالعه اخیر، گوجه‌فرنگی بهترین غذا در جهان برای سلامت قلب و عروق محسوب می‌شود.
آنتی اکسیدان‌ها نقش مهمی در مبارزه با التهاب دارند و گوجه‌فرنگی یکی از بهترین منابع آن محسوب می‌شود، زیرا حاوی لیکوپن است که یک ترکیب گیاهی طبیعی از خانواده کاروتنوئیدهاست و معمولاً در میوه‌ها و سبزیجات قرمزرنگ یافت می‌شود و رنگ قرمز متمایز خود را به آنها می‌دهد.
به‌غیر از لیکوپن، گوجه‌فرنگی سرشار از فیبر، ویتامین C، پتاسیم و سایر مواد مغذی است که برای بهبود سلامت قلب، ایمنی و هضم معجزه می‌کند.
چگونه گوجه فرنگی سلامت قلب را بهبود می‌بخشد؟
گوجه فرنگی حاوی لیکوپن است؛ یک آنتی‌اکسیدان غالب که به اثرات ضدسرطانی آن مرتبط است. رنگدانه قرمز نیز با سلامت قلب مرتبط است.
پزشکان می‌گویند که این ماده به جلوگیری از تصلب شرایین کمک می‌کند؛ زمانی که پلاک‌های چربی دیواره رگ‌ها را افزایش می‌دهند.
آترواسکلروز یکی از عوامل اصلی مسئول بیماری‌های قلبی است و لیکوپن با جلوگیری از اکسیداسیون لیپوپروتئین‌های پلاسما در قلب عمل می‌کند. در یک تجزیه و تحلیل در سال ۲۰۲۲، اشاره شد که مصرف زیاد آنتی‌اکسیدان‌ها می‌تواند خطر بیماری قلبی را تا ۱۴ درصد کاهش دهد.
تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که با مصرف میوه به هر شکلی؛ چه آب‌میوه و چه رب، می‌توان از فواید آن بهره‌مند شد.
بنابر این گزارش، یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ روی ۲۵ زن بین ۲۰ تا ۳۰ سال انجام شد و در آن از شرکت‌کنندگان خواسته شد روزانه ۲۸۰ میلی‌گرم آب گوجه‌فرنگی به مدت دو ماه مصرف کنند و پزشکان به کاهش قابل‌توجه سطح کلسترول اشاره کردند؛ همچنین به کاهش سطح آدیپونکتین، هورمونی با ضدسرطان کمک کرد.
خوب است در این مطلب علائم بیماری قلبی را نیز بشناسیم که شامل موارد زیر است:
بی‌خوابی، آپنه خواب، تورم مچ پا، سرگیجه، سبکی سر، تنگی نفس، ضربان قلب سریع یا کم، احساس خستگی مداوم و احساس سردی در اندام‌های بدن.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی