[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

ساعتی یک گل!، روزنامه شیراز نوین

امیر قلعه‌نویی بیشتر از تمام مربیان قبلی تیم ملی به قایدی اعتماد کرده و ستاره بوشهری تیم ملی هم، جواب اعتماد او را داده است.
به گزارش فوتبال 360، انتخاب لیست مهاجمان تیم ملی برای جام ملت‌های آسیا، یکی از سخت‌ترین مأموریت‌های امیر قلعه‌نویی بود. قلعه‌نویی در نهایت تصمیم گرفت بین گزینه‌های پُرتعدادش، مهدی قایدی را همراه تیم ملی به قطر ببرد و احتمالاً پس از بازی دوستانه با اندونزی و نمایش خوب این بازیکن مقابل فلسطین از این انتخاب کاملاً راضی باشد.
قایدی جزو بازیکنانی بود که با وجود عملکرد خوب در بازی‌های باشگاهی، مورد توجه مربیان قبلی تیم ملی قرار نداشت. دراگان اسکوچیچ سال‌های حضورش در ایران، مجموعاً 72 دقیقه قایدی را به زمین فرستاد. تنها بازی که قایدی بیشتر از 30 دقیقه در زمین ماند، مسابقه با کامبوج بود که در 34 دقیقه حضورش، توانست یک گل بزند و یک گل هم بسازد؛ با این‌حال اسکوچیچ، همچنان اعتقاد زیادی به او نداشت و کارلوس کی‌روش هم از قایدی برای حضور در جام جهانی دعوت نکرد.
انتخاب امیر قلعه‌نویی به‌عنوان مربی تیم ملی، اوضاع را برای قایدی تغییر داده است؛ قایدی در تورنمنت کافا به تیم ملی دعوت شد و بازی فینال با ازبکستان، در ترکیب اصلی قرار گرفت. او اردوهای بعدی تیم ملی، برای بازی‌های دوستانه و انتخابی جام جهانی را از دست داد، اما توانست به لیست نهایی قلعه‌نویی برای جام ملت‌های آسیا برسد. در دو بازی دوستانه با بورکینافاسو و اندونزی، قایدی به‌عنوان بازیکن ذخیره وارد زمین شد و توانست 2 گل به اندونزی بزند. بازی اول جام ملت‌ها با فلسطین، حضور قایدی در ترکیب اصلی سورپرایز بزرگ امیر قلعه‌نویی بود؛ تصمیم که نتیجه خوبی هم داشت و او در نیمه اول، یکی از گل‌های ایران را زد.
آمار قایدی در تیم ملی دوران قلعه‌نویی، 188 دقیقه بازی و 3 گل است؛ یعنی او برای زدن هر گل به کمتر از 63 دقیقه زمان نیاز دارد. داشتن قایدی با این فرم رؤیایی، یکی از برگ برنده‌های تیم ملی در طول جام ملت‌ها خواهد بود؛ بازیکنی که در حداقل دقایق، می‌تواند نتیجه مسابقه را به نفع ایران تغییر دهد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی