[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

دانشگاه وارد فاز اجرایی انتخابات شد، روزنامه شیراز نوین

فرماندار شهرستان شیراز از مشارکت دانشجویان و دانشگاهیان در فرایند اجرایی و برگزاری انتخابات شهرستان شیراز خبر داد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شیراز، لطف‌الله شیبانی در حاشیه نشست با معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های مستقر در شیراز، با تأکید بر لزوم افزایش سطح مشارکت جامعه در انتخابات گفت: در اقدامی متفاوت تصمیم بر این گرفته شد که دانشجویان و دانشگاهیان در فرایند اجرایی انتخابات مشارکت کنند.
وی با بیان اینکه در ادوار گذشته از کارکنان دولتی و فرهنگیان برای عوامل اجرایی انتخابات استفاده می‌شده، افزود: در ایده‌ای تازه تصمیم بر این گرفته شد که دانشجویان و دانشگاهیان هم در این کار دخیل شده و در برگزاری انتخابات شیراز مشارکت داشته باشند.
فرماندار شهرستان شیراز با بیان اینکه مشارکت دانشجویان در این فرایند می‌تواند به آگاهی سیاسی و شناخت بهتر این قشر از جامعه و ارکان جمهوری اسلامی منجر شود، تصریح کرد: در این راستا جلسه‌ای با معاونان فرهنگی و دانشجویی تمام دانشگاه‌های مستقر در شهرستان شیراز برگزار شده تا زمینه مشارکت دانشجویان به عنوان عوامل اجرایی انتخابات شیراز فراهم شود.
وی ادامه داد: حدود 19هزار نفر در سطح شهرستان شیراز به عنوان عوامل اجرایی، نظارتی، امنیتی و خدماتی انتخابات پیش رو فعالیت دارند.
شیبانی اضافه کرد: مشارکت دانشجویان به عنوان عوامل اجرایی انتخابات کار تازه‌ای است که تاکنون در سطح استان فارس بدين نحو سابقه نداشته که امید داریم این اقدام جدید به افزایش سطح مشارکت در انتخابات و بلوغ سیاسی آینده‌سازان استان و کشور و همچنین بهبود فرایند برگزاری انتخابات شیراز منجر شود.
وی در بخش دیگر سخنان خود اعلام کرد: 709 شعبه ثابت و 123 شعبه سیار در سطح شهرستان شیراز برای انتخابات اسفندماه پیش‌بینی شده که از این تعداد 709 شعبه شهری و 114 شعبه روستایی است و در مجموع 832 شعبه اخذ رأی در سطح شهرستان شیراز پیش‌بینی شده است.
فرماندار شهرستان شیراز در خاتمه افزود: 43 شعبه اخذ رأی در شهرستان زرقان نیز پیش‌بینی شده که مجموعاً در حوزه انتخابیه شهرستان‌های شیراز و زرقان 871  شعبه اخذ رأی برپا خواهد شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی