[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

شهر صدرا، پایگاه مسکن ملی در شیراز، روزنامه شیراز نوین

نماینده عالی دولت در فارس گفت: در تمام شهرستان‌های استان تقریباً زمین موردنیاز برای اجرای پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافته و تنها در حوزه شهرستان شیراز که نیمی از ثبت‌نام‌کنندگان آن مربوط به شیراز و شهر صدراست، در بحث تأمین زمین مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم با مصوبات جلسه اخیر این مشکلات حل و فصل شود.
استاندار فارس افزود: با توجه به دستور رئیس‌جمهور مبنی بر حل مشکلات شرق شهر صدرا و وجود زمین‌های غرب این شهر جدید، می‌کوشیم بخش قابل‌توجهی از قانون جوانی جمعیت، تأمین مسکن ایثارگران، اجرای نهضت ملی مسکن و همچنین تأمین مسکن نخبگان و نیروهای علمی در این شهر عملیاتی شود.
دکتر محمدهادی ایمانیه، سه‌شنبه در حاشیه جلسه شورای مسکن استان در شیراز در جمع خبرنگاران افزود: در نشست دیروز در خصوص زمین‌های شرق و غرب شهر جدید صدرا تصمیماتی اتخاذ شد تا بتوانیم هم در قالب طرح نهضت ملی مسکن و هم قانون جوانی جمعیت که یکی از اهداف نظام و دولت است، اقدامات مؤثری انجام دهیم.
او ادامه داد: با توجه به اهمیت تأمین مسکن مردم و طرح نهضت ملی مسکن، تلاش کرده‌ایم جلسات شورای مسکن استان را هر هفته برگزار کنیم و علاوه بر این از پروژه‌های مختلف نیز بازدید میدانی داشته باشیم.
وی، حمایت از نخبگان و نیروهای ارزشمند علمی را یکی از موضوعات مطرح شده جلسه دیروز شورای مسکن استان برشمرد و گفت: نیمی از جمعیت ۱۵۶هزار نفری متقاضی طرح نهضت ملی مسکن، متقاضی دریافت مسکن در شهرستان شیراز هستند. استاندار فارس گفت: در تمام شهرستان‌های استان تقریباً زمین موردنیاز برای اجرای پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافته و تنها در حوزه شهرستان شیراز که نیمی از ثبت‌نام‌کنندگان آن مربوط به شیراز و شهر صدراست، در بحث تأمین زمین مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم با مصوبات جلسه دیروز این مشکلات حل و فصل شود.
بیشترین میزان ساخت مسکن ملی را در فارس داریم
مدیرکل راه و شهرسازی فارس هم گفت: در این استان بیشترین میزان ساخت مسکن را در کشور داریم و حدود ۱۶۰هزار واحد مسکونی باید ساخته شود.
محمودرضا طالبان افزود: از ۱۶۰هزار واحد مذکور حدود ۴۵هزار واحد به شکل یک و ۲طبقه و ۱۱۵هزار واحد نیز به شکل چهارطبقه احداث خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین امروز حدود ۱۲هزار هکتار زمین در فارس برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تأمین شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس، عدد گردش مالی طرح نهضت ملی مسکن در این استان را ۱۶۰هزار میلیارد تومان برشمرد و افزود: تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان امضا شد تا بتوانیم عمده مصالح ساختمانی که بناست در این طرح استفاده شود، از درون استان تأمین شود و این پول در استان به نحوی حفظ گردد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی