[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تعطیلی ۱۰۷ مرکز غیرمجاز زیبایی در فارس، روزنامه شیراز نوین

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با پیگیری و تلاش‌های کارشناسان اداره نظارت و کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی امور بهداشتی درمانی دانشگاه، 107 مرکز غیرمجاز ارائه‌دهنده خدمات زیبایی از ابتدای سال جاری تاکنون در شیراز و شهرستان‌های استان شناسایی و تعطیل شده است. به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «مهرداد شریفی» مردم را رکن اصلی و مطالبه‌گر در ارائه خدمات سلامت استاندارد دانست و افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه درمان، می‌توانند موضوع را با شماره تلفن‌های 190 و ۱۸۱۹، به صورت شبانه‌روزی گزارش دهند. او با تأکید بر اینکه تمامی مکان‌‌های ارائه‌دهنده خدمات پزشکی، باید مجوز قانونی و تابلوی معتبر داشته باشند، یادآور شد: دخالت افراد فاقد صلاحیت در امور سلامت، به لحاظ قانونی تخلف و جرم محسوب شده و با افراد خاطی، برابر قانون برخورد می‌شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: انجام هرگونه خدمات پزشکی بدون حضور پزشک، حتی در مراکز دارای مجوز نیز یک اقدام غیرقانونی و مخاطره‌آمیز است و مردم در مراجعه به این مراکز لازم است از حضور پزشک اطمینان پیدا کنند. دکتر شریفی با بیان اینکه شهروندان، فریب تبلیغات خدمات زیبایی پوست و مو را در فضای مجازی نخورند، ادامه داد: درصد بالایی از صفحاتی که در شبکه‌های مجازی تبلیغات خدمات زیبایی را انجام می‌دهند، اگر فاقد آدرس مشخص هستند، غیرمجاز است.
به گفته این مقام مسئول در دانشگاه، درصد بالایی از تبلیغات سودجویانه و فریبنده نیز درمورد جراحی‌های زیبایی پوست و مو در فضای مجازی، گمراه‌کننده است و موجب می‌شود افراد متقاضی با مراجعه به این مراکز غیرمجاز، دچار عوارض جبران‌ناپذیری شوند.
او ادامه داد: تبلیغات فریبنده مراکز غیرمجاز در فضای مجازی، در شرایطی انجام می‌شود که در این مراکز برای انجام زیبایی از مواد غیرمرغوب استفاده می‌شود و مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز نیست.
دکتر شریفی یادآور شد: این اعمال زیبایی غیرمجاز، در مکان‌هایی مانند آرایشگاه‌‌ها و حتی در منزل انجام می‌شود و شهروندان نباید جان و سلامت خود را به دست این گونه افراد سودجو و فاقد صلاحیت دهند.
او افزود: در مواردی، انجام لیفت ابرو توسط افراد بدون صلاحیت، موجب آسیب شدیدی شده است؛ به نحوی که در آناتومی صورت وقتی آسیب به شریان‌های اصلی و اعصاب ایجاد شود، صدماتی ایجاد می‌کند که جبران‌پذیر نیست.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی