[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

انجام تعمیرات اساسی و رفع اشکال از ترانس قدرت دهنو، روزنامه شیراز نوین

رئیس اداره بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای فارس از انجام تعمیرات اساسی و رفع اشکال از ترانس قدرت (T1) ایستگاه 230 کیلوولت دهنو خبر داد و گفت: این طرح در مدت 7 روز با انجام تست‌های استاندارد روی ترانس قدرت با موفقیت به پایان رسید.
به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای فارس، احمد مهدی با تشریح اقدامات انجام شده افزود: قبل از انجام طرح نتایج تست‌ها حاکی از وجود مشکل در ترانسفورماتور و لزوم تعویض بوشینگ بود؛ لذا با برنامه‌ریزی خاموشی، عملیات رفع عیب ترانسفورماتور و همچنین تعویض بوشینگ انجام و ترانسفورماتور پس از انجام تست‌های موردنیاز برق‌دار گردید.
رئیس اداره بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای فارس خاطرنشان کرد: با این عملیات، ترانسفورماتور مذکور برای سپری نمودن پیک بار سال (1403) آماده شد و در مدار قرار گرفت. تعمیرات اساسی در صنعت برق به ویژه در ترانس‌ها برای تأمین برق پایدار و عبور از تابستان پرمصرف از اهمیت خاصی برخوردار است. از سوی دیگر در صنعت برق بحث چگونگی از بین بردن ضایعات در تولید یا بهره‌گیری مجدد از آنها نیز مطرح است.
رئیس اداره بهره‌برداری ضمن تشکر از همکاران واحدهای نظارت، دفتر فنی و شرکت تعمیرات نیرو و ناظران و اپراتورهای پست ۲۳۰ دهنو که این کار تیمی را تا حصول نتیجه مطلوب پیگیری کردند و به ثمر رساندند، افزود: در چند دهه گذشته، فلسفه نگهداری و تعمیرات ترانس‌های قدرت به تدریج تغییر کرد و روش‌های تعمیراتی دارای تغییر و تحولات زیادی شده است؛ به طوری که عیوب خاص و عملیات تعمیرات اساسی ترانسفورماتورهای قدرت توسط نیروهای متخصص بومی انجام می‌شود.
در حال حاضر شرکت‌ها و نیز واحدهای تعمیراتی در شرکت‌های برق و شرکت‌های تعمیرات، امر نگهداری و تعمیرات را برعهده داشته و نوعی تفکیک نیروی کار در صنعت برق مشاهده می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی