[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

افزایش مزیت رقابتی و صادراتی رادیاتورها با نانوپوشش‌های سرامیکی، روزنامه شیراز نوین

یکی از گروه‌های صنعتی در رادیاتورهای تولیدی خود از نانو پوشش‌های تبدیلی نانوسرامیکی مبتنی بر زیرکونیوم بهره برده که موجب شده رادیاتورهایی با مصرف انرژی پایین و انتقال حرارتی بالا عرضه کند و این مزیت‌ها سبب شده رادیاتورهای تولیدی به ۸ کشور صادر شوند.
به گزارش ایسنا، وحید اسماعیلی، مدیرعامل یکی از گروه‌های صنعتی در حوزه تولید رادیاتور با بیان اینکه از سال ۷۳ فعالیت خود را در بخش تأسیسات گرمایشی و سرمایشی آغاز کردیم، گفت: از سال ۹۳ وارد فاز تولید شدیم و در سال ۹۴ اولین رادیاتورهای تولیدی را به بازار عرضه کردیم و چند سالی است که از پوشش حاوی نانو ذرات زیرکونیوم در رادیاتورها استفاده می‌کنیم که این موضوع بهره‌وری تولید را افزایش داده است که از آن جمله می‌توان به کاهش میزان مصرف رنگ در تولید اشاره کرد.
وی با بیان اینکه در ابتدا برای جلوگیری از مشکلات فسفاته‌ها به سراغ این فناوری رفتیم، اما بعد مزیت‌های کیفی این فناوری مشوق ما بود، اظهار کرد: در بازار بین‌المللی رقبای آلمانی و ترکیه‌ای داریم که از مشابه همین فناوری استفاده می‌کنند و ما به دلیل استفاده از فناوری نانو و ارتقای کیفیت، می‌توانیم با این شرکت‌ها رقابت کنیم.
اسماعیلی، افزایش کیفیت و ماندگاری رادیاتورها و کاهش میزان مصرف آب و انرژی را از دیگر مزایای محصولات این شرکت نام برد و یادآور شد: پیش از استفاده از نانو پوشش‌های زیرکونیوم، رادیاتورهای تولیدشده از نظر اتلاف انرژی در رده C دسته‌بندی می‌شدند، اما با استفاده از این فناوری ایرانی و با کاهش ضخامت پوشش و رنگ روی رادیاتور، محصولات این شرک موفق به دریافت رتبه B در اتلاف انرژی شدند.
مدیرعامل این گروه صنعتی با تأکید بر اینکه در حال حاضر ۴۰ درصد از محصولات ما به ۸ کشور مقصد صادراتی صادر می‌شود، خاطر نشان کرد: روسیه، عراق، آذربایجان و افغانستان از جمله مقاصد صادراتی محصولات این شرکت است. افزایش ظرفیت حرارتی یکی دیگر از مزیت‌های محصولات ما به شمار می‌رود. به‌ دلیل استفاده از این نانوپوشش امکان استفاده از رنگ‌های لایه نازک روی رادیاتورها فراهم می‌شود و از این‌رو انتقال حرارتی در رادیاتورهای تولیدی با کارایی بالا صورت می‌گیرد. این موضوع برای کشورهایی که قیمت انرژی در آنها بالاست، اهمیت بسیار زیادی دارد. در افغانستان که از زغال‌سنگ برای تولید انرژی استفاده می‌شود و موضوع کاهش مصرف انرژی خیلی حیاتی است، این موضوع یک مزیت رقابتی محسوب می‌شود.
به‌نقل از ستاد نانو، این شرکت از فناوری پوشش‌های تبدیلی نانوسرامیکی مبتنی بر زیرکونیوم یکی دیگر از شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده می‌کند. پوشش‌های رایج در صنعت نظیر روی، نیکل، منگنز و فسفات، مشکلات زیست‌ محیطی دارند، اما نانوپوشش تبدیلی زیرکونیومی این شرکت دانش‌بنیان مشکلی برای محیط‌زیست‌ ندارد. از سوی دیگر برای پوشش‌های رایج آب زیادی مصرف می‌شود؛ در حالی که این نانوپوشش به آب کمی نیاز دارد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی