[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

جنجال به سبک فیفا مسی‌ مانیا در برابر عدالت!، روزنامه شیراز نوین

اهدای سومین جایزه «The Best» به مسی با حواشی زیادی روبه‌رو شده است.
به گزارش فوتبال 360، لیونل مسی نامی بدون جایگزین در تاریخ فوتبال است؛ او یک نابغه به تمام معناست و از نگاه بسیاری بهترین فوتبالیست تاریخ و یکی از بهترین ورزشکاران تمام ادوار نام دارد، اما تمام این نکات نمی‌تواند تعادل دنیای فوتبال و ترازوی عدالت را تحت تأثیر قرار دهد. لیونل مسی در حالی به‌عنوان بهترین بازیکن سال 2023 انتخاب شد که همچنان نان قهرمانی در جام جهانی 2022 را می‌خورد. این موضوع در رسانه‌های کشورهای مختلفی از جمله اسپانیا و نروژ با واکنش‌های متفاوتی همراه بوده است.
*تا 2066 با مسی!
روزنامه مارکا چاپ اسپانیا با طراحی پوستری کنایه‌آمیز به انتخاب مسی به‌عنوان بهترین بازیکن سال 2023، نوشت «ظاهراً او در سال 2066 هم قرار است این عنوان را از آن خود کند!» قرار گرفتن نام لیونل مسی در بین کاندیدای نهایی از یک‌سو و رأی همیشگی برخی از چهره‌ها به نابغه آرژانتینی بدون در نظر گرفتن سایر افراد و آمارها از سوی دیگر که می‌تواند به دلیل ابتلا به «مسی‌مانیا» باشد، باعث شد دست ارلینگ هالند در میان تعجب بسیاری از فوتبال‌دوستان، یک‌بار دیگر از جایزه بهترین بازیکن سال فیفا دور بماند. هالند در حالی دست خالی سال 2023 را پشت سر گذاشت که 50 بار موفق به گل‌زنی شد و از لیگ برتر انگلیس گرفته تا لیگ قهرمانان اروپا، سوپرجام اروپا و جام جهانی باشگاه‌ها را به همراه منچسترسیتی فتح کرد؛ آماری که در حالت عادی و نبود برخی «نام‌های خاص» به راحتی می‌تواند هر بازیکنی را بر قله افتخارات شخصی دنیای فوتبال قرار دهد.
ارلینگ هالند با امتیاز مساوی با لیونل مسی و به دلیل 2 رأی کمتر از بین کاپیتان‌ها، جایزه‌ای را از دست داد که حالا برخی از محافل ورزشی و فوتبال دوستان آن را چندان معتبر قلمداد نمی‌کنند. عدم حضور3 کاندیدای نهایی در مراسم فیفا، باعث شده منتقدان آن را با کم‌اهمیت بودن این مراسم مرتبط بدانند؛ هرچند به طور مثال لیونل مسی دلیل عدم حضور خود را شرکت در تمرینات آماده‌سازی اینترمیامی عنوان کرده. رسانه مارکا در مطلبی اختصاصی، انتخاب لیونل مسی را تعجب‌برانگیز خواند و روزنامه آس در مطلبی از فیفا به دلیل ایجاد شرایط برای یک انتخاب جنجالی انتقاد کرد. خنده معنادار پدر ارلینگ هالند در لحظه اعلام نام لیونل مسی سوژه محافل فوتبالی شده است. «آریتس گابیلوندو»، ورزشی‌نویس معروف اسپانیایی، اهدای این جایزه به مسی را پایین آوردن سطح نام او قلمداد کرد. گابیلوندو در مطلب خود نوشت: «مطمئن باشید شخص مسی هم انتظار دریافت این جایزه را نداشت؛ جایزه‌ای با طعم تلخ که نابغه آرژانتینی نباید به آن دست پیدا می‌کرد. مسی هفته‌هاست در تعطیلات به سر می‌برد و پس از کسب توپ طلا گفته بود حالا راه برای دیگران باز است و این جایزه آخرین افتخار شخصی او خواهد بود، اما حالا دوباره او را به مرکز توجه‌ها آوردند؛ در حالی که نه به آن نیازی داشت، نه خود را شایسته آن می‌دانست».
سومین جایزه «The Best» برای لیونل مسی، دید بخشی از هواداران فوتبال را  به جوایز شخصی تغییر داد تا بیش از هر زمان دیگری نقش دست‌های پشت پرده در گلچین کردن نام‌های نهایی و قرار دادن افراد در دایره یک انتخاب انحصاری، خود را به نمایش بگذارد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی