[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

ایرلاین‌ها به گران‌فروشی ادامه دادند، روزنامه شیراز نوین

* در حالی سازمان هواپیمایی کشوری از توقف رأی دیوان و مجازنبودن ایرلاین‌ها به افزایش قیمت بلیت هواپیما خبر داده که شرکت‌های هواپیمایی بی‌توجه به این اتفاقات، به گران‌فروشی ادامه می‌دهند
به گزارش تسنیم، پس از ورود مدیرکل دفتر بازرسی وزارت راه و شهرسازی و سازمان تعزیرات حکومتی به افزایش قیمت بلیت هواپیما، دفتر دو شرکت هواپیمایی گران‌فروش در فرودگاه مهرآباد به‌طور موقت پلمب شد.
در ادامه رئیس کمیسیون عمران مجلس روز دوشنبه گذشته (25 دی‌ماه) از توقف رأی دیوان عدالت اداری در خصوص آزادسازی قیمت بلیت هواپیما خبر داد؛ خبری که مدیرکل دفتر بازرسی وزارت راه و شهرسازی نیز آن را تأیید کرد.
26 دی‌ماه نیز سرانجام سکوت سازمان هواپیمایی کشوری به‌عنوان متولی حمل‌ونقل هوایی کشور شکسته شد و سخنگوی این سازمان از ابلاغ توقف رأی دیوان عدالت اداری به شرکت‌های هواپیمایی خبر داد. جعفر یازرلو در این‌باره گفته بود: سازمان هواپیمایی کشوری نماینده دولت در صنعت هوانوردی غیرنظامی متولی ایمنی پروازهاست و خود را مکلف به تکالیف و مسئولیت‌هایی که قانونگذار برعهده او نهاده است، می‌داند و هر تصمیمی که در فرایند قانونی کشور ابلاغ شود، موظف به اجرا خواهد بود. وی افزود: متعاقب رأی صادره هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، وزارت راه و شهرسازی به عنوان دستگاه ذی‌ربط درخواست اعمال ماده 91 دیوان عدالت اداری به منظور رسیدگی مجدد کرد که به استناد آن، رئیس دیوان در نامه‌ای به وزارت راه و شهرسازی نسبت به موقوف‌الاجرا شدن رأی مکاتبه کرد که مراتب توسط سازمان هواپیمایی جهت آگاهی و اقدام شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شد و شرکت‌ها مجاز به افزایش نرخ بلیت هواپیما نیستند. به گزارش تسنیم، در حالی سه روز از اطلاع‌رسانی سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص ابلاغ توقف رأی دیوان عدالت اداری و تأکید بر مجاز نبودن افزایش قیمت هواپیما می‌گذرد که شرکت‌های هواپیمایی همچنان به گران‌فروشی خود ادامه می‌دهند. به‌عنوان نمونه قیمت بلیت پرواز تهران- مشهد بر اساس نرخ مصوب سازمان هواپیمایی کشوری یک‌میلیون و 314هزار و 800 تومان است. یا نرخ مصوب بلیت مسیر پرازی تهران- اهواز یک‌میلیون و 1207 تومان است. همچنین نرخ بلیت هواپیما برای مسیر تهران-بندرعباس یک‌میلیون و 696هزار تومان است. اما آیا شرکت‌های هواپیمایی بلیت این پروازها را با قیمت مصوب به فروش می‌رسانند؟ پاسخ این پرسش خیر است. برای مسیر تهران-مشهد هواپیمایی آسمان بلیت اکونومی هواپیما را با حدود 20 درصد بالاتر از نرخ مصوب می‌فروشد؛ یعنی حدود یک میلیون و 577هزار تومان. در مسیر پروازی تهران- اهواز نیز هواپیمای فلای پرشیا بلیت اکونومی را با قیمت یک میلیون و 550 هزار تومان می‌فروشد. این نرخ نیز 29 درصد بالاتر از نرخ‌های مصوب سازمان هواپیمایی کشوری است.
در مسیر تهران- بندرعباس نیز این وضعیت برقرار است؛ هواپیمایی آسمان بلیت اکونومی این مسیر پروازی را با قیمت 2 میلیون و 34 هزار تومان عرضه می‌کند. یعنی حدود 20 درصد بالاتر از نرخ‌های مصوب. نرخ بلیت هواپیمایی ایرتور برای مسیر پروازی فوق 2 میلیون و 107 هزار و 800 تومان است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی