[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

توسعه پایدار از میدل‌باس تا مترو، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- شیرازنوین
amirabadi_shznvn@yahoo.com

معاون شهردار شیراز از شکوفایی پروژه‌های حوزه حمل و نقل و ترافیک در دهه مبارک فجر خبر داد. هادی شه‌دوست شیرازی با اشاره به پروژه‌های این معاونت که تا دهه مبارک فجر اجرایی می‌شوند، گفت: خرید 5 دستگاه خودرو ون ویژه خدمات‌رسانی به جامعه توان‌خواهان و معلولان با اعتباری بالغ بر 67میلیارد ریال صورت می‌گیرد.
 قطار شهری بر ریل آبادانی
او با اشاره به بهره‌برداری ایستگاه شماره 4 خط دوم متروی شیراز با اعتبار 6هزار میلیارد ریال گفت: بهره‌برداری ایستگاه شماره 3 خط دوم متروی شیراز با اعتبار 7200میلیارد ریال، خرید 75 دستگاه میدل‌باس با اعتبار 2720میلیارد ریال، کلنگ‌زنی 3 پارکینگ طبقاتی در محدوده ترافیک شیراز با اعتبار 11هزار میلیارد ریال، از اقدامات این معاونت تا دهه مبارک فجر است. معاون شهردار شیراز در همین رابطه گفت: بهره‌برداری سیستم مکانیزاسیون 16 پارکینگ روباز تحت تملک شهرداری شیراز با اعتبار یکصدمیلیارد ریال، آغاز عملیات اجرایی توسعه مرکز دیتا مدیریت کنترل ترافیک با اعتبار 500میلیارد ریال، آغاز عملیات اجرایی هوشمندسازی 30 تقاطع سطح شهر شیراز با اعتبار 450میلیارد ریال و آغاز عملیات اجرایی 20 سامانه هوشمند ناظر تقاطع با اعتبار 400میلیارد ریال در دهه مبارک فجر صورت می‌گیرد.
 کاهش 62 درصدی تصادفات منجر به فوت
معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری شیراز نیز ضمن اعلام کاهش 62 درصدی تصادفات منجر به فوت در آبان‌ماه، از افتتاح و بهره‌برداری مجتمع خدماتی، رفاهی و تعمیرگاهی حمل‌ونقل و بار برای نخستین بار در کشور خبر داد. او خاطرنشان کرد: ایمن‌سازی ترافیکی کمربندی جنوب شیراز با اعتبار 305میلیارد ریال، کلنگ‌زنی جایگاه عرضه سوخت شهدای اتوبوسرانی با اعتبار 1920میلیارد ریال، رونمایی از یک‌هزار دستگاه تاکسی نوسازی شده با تسهیلات شهرداری شیراز با اعتبار یک‌هزار میلیارد ریال، کلنگ‌زنی مرکز شماره 2 معاینه فنی خودروهای سبک با اعتبار 2200میلیارد ریال، طراحی و اجرای تابلوهای راهنمای مسیر و تابلوهای انتظامی بزرگ‌راه‌های آیت‌الله حائری و شهید استوار با اعتبار 170میلیارد ریال و آغاز عملیات اجرایی جایگاه‌های تک‌سکو و شارژ برق در مناطق 11گانه شهرداری شیراز با اعتبار 900میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های معاونت حمل‌ونقل شهرداری شیراز تا دهه مبارک فجر است.
 رشد توریسم با اتوبوس‌های گردشگری
شه‌دوست شیرازی از همکاری با بخش خصوصی خبر داد و افزود: انعقاد قرارداد بهره‌گیری از اتوبوس‌های گردشگری، استفاده از موتورسیکلت و دوچرخه‌های اشتراکی برقی و خرید و بهره‌برداری از یکصد سامانه ثبت تخلف سرعت با مشارکت بخش خصوصی صورت می‌پذیرد. معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز در بخش دیگری از سخنانش از آموزش مستمر فرهنگ ترافیک به دانش‌آموزان مقاطع پیش‌دبستانی و ابتدایی کلان‌شهر شیراز خبر داد.
 نواختن زنگ ترافیک در مدارس
شه‌دوست شیرازی با بیان اینکه زنگ آموزش فرهنگ ترافیک در مدارس کلان‌شهر شیراز هم‌زمان با هفته حمل‌ و نقل در سال ۱۴۰۱ با همکاری اداره کل آموزش‌ و پرورش استان فارس نواخته شد، اظهار کرد: این طرح در سال گذشته و هم‌زمان با هفته حمل و نقل با آموزش ۵۰۰ مدرسه آغاز شد و تا پایان سال تحصیلی ۱۴۰۲ در تمامی مدارس مقاطع پیش‌دبستانی و ابتدایی دخترانه و پسرانه به صورت مستمر ادامه خواهد داشت. شه‌دوست شیرازی با اشاره به اینکه مفاهیم آموزشی ترافیک به زبان هنر و به شکل ساده از طریق هنرمندان شیرازی به دانش‌آموزان منتقل می‌شود، تصریح کرد: آموزش‌ها به‌طور مستمر و بر اساس سرفصل‌های مشخص شامل اصول عبور ایمن از خیابان در روز و شب، فرهنگ استفاده از حمل‌ونقل عمومی، مفاهیم چراغ راهنمایی و قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به زبان طنز و هنر برای دانش‌آموزان تشریح می‌گردد.
 رمز اثربخشی آموزش‌ها استمرار است
معاون شهردار شیراز رمز اثربخشی آموزش‌ها را استمرار عنوان و خاطرنشان کرد: تکرار و استمرار آموزش ویژه دانش‌آموزان و سایر اقشار جامعه از طریق پارک‌های ترافیک، فضای مجازی، صداوسیما، به‌صورت چهره به چهره و اقلام کمک‌آموزشی برنامه‌ریزی شده و در دستور کار این مجموعه قرار دارد. معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز همچنین در خصوص حوزه فرهنگ‌سازی ترافیکی یادآور شد: در این‌باره، هم بحث تشکیل کمپین «قرار مهرماهی» و همچنین تبلیغات محیطی از ابتدای سال تحصیلی انجام‌گرفت. به‌طورکلی رانندگان را نسبت به تردد عابران پیاده و خصوصاً دانش‌آموزان و عدم تجمع در ورودی و خروجی‌های مدارس در سطح شیراز حساس‌تر از قبل کرده‌ایم. شه‌دوست شیرازی گفت: این کمپین با عنوان قرار مهرماهی، قراری است که معاونت حمل‌ونقل و ترافیک با دانش‌آموزان، رانندگان و والدین می‌گذارد که برنامه‌ریزی و تدوین‌شد. وی تصریح کرد: علاوه بر اهمیت و تلاش مستمر معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در بحث آموزش فرهنگ ترافیک به دانش‌آموزان، ایمن‌سازی و سامان‌دهی معابر و فضاهای منتهی به مدارس نیز در اولویت‌های کاری این مجموعه قرار دارد.
 دانش‌آموزان آینده‌سازان فردا هستند
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز فرهنگ ترافیک هر جامعه را یکی از نمودهای رفتاری افراد در استفاده از فضاهای متعلق به عبور و مرور آن جامعه دانست و عنوان کرد: با توجه به نقش مهم دانش‌آموزان آینده‌ساز در جامعه و با هدف نهادینه‌سازی فرهنگ و قوانین ترافیکی، مسیر خود را در آموزش هرچه بیشتر آینده‌سازان جامعه ادامه خواهیم داد.
 برگزاری پویش در عرصه حمل‌ونقل
به گفته شه‌دوست شیرازی، اولین مسابقه عکاسی با گوشی تلفن همراه در حوزه حمل ونقل، توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز و با هدف بررسی و جمع‌بندی نگاه‌های مردمی در زمینه حمل و نقل و مشکلات مرتبط با آن برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به منظور ارسال آثار، پس از ورود به سایت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز به آدرس https://transportation.shiraz.ir/ به درگاه مسابقه عکاسی (صفحه اصلی سایت) مراجعه و مشخصات و آثار خود را بارگذاری نمایند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی