[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

رشد ۲۶ درصدی ترافیک زمینی ، روزنامه شیراز نوین

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، «داریوش امانی»‌ در نشست مجمع عمومی این سازمان اظهار داشت: همه تلاش ما بر این است که بتوانیم در حفظ درآمدهای سازمان کوشا باشیم و بهره‌وری را افزایش دهیم. همچنین تلاش داریم درآمدهای جدید و پایداری را به غیر از بودجه دولت دنبال کنیم تا خودکفا باشیم و برای نیل به این هدف ضروری است که این حجم از عملیات و مأموریت‌هایی که در سازمان در حال انجام است، به درستی و به ‌نحو احسن انجام شود. معاون وزیر راه و شهرسازی با ابراز رضایتمندی از حجم عملیات انجام شده در سال‌جاری در حوزه‌های مختلف، اظهار داشت: امسال ۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه روستایی در کشور ساخته شد که در نوع خود بی‌نظیر بوده است. در بخش حمل‌ونقل کالا نیز در سال‌جاری ۱۴ درصد و در بخش حمل‌ونقل مسافر ۱۲ درصد رشد وجود داشته و همچنین در حوزه ترانزیت نزدیک به ۴۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته ایجاد شده است.
امانی افزود: ایجاد و نگهداشت زیرساخت‌ها، اجرای روکش آسفالت در راه‌های منتهی به پایانه‌های مرزی از موضوعات مهم و اولویت‌های سازمان است. همچنین اهمیت کریدورهای ترانزیتی در دیپلماسی اقتصادی کشور دارای جایگاه ویژه‌ای است؛ از جمله افتتاح گذرگاه مرزی آستارا که در پی نشست‌های مختلف طرفین تحقق یافت و با افتتاح این گذرگاه، بخشی از ترافیک سنگین این محور کاهش یافت.
امروزه کریدورهای ترانزیتی از اهمیت بالایی برخوردارند. ایران در تقاطع کریدورها قرار گرفته و راه‌های دسترسی زیادی دارد که باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود. ثبت رشد ۷.۱ درصدی ترانزیت در ۹ماهه امسال در مقایسه با میانگین عملکرد سالیانه ۱۲ سال گذشته نشان‌دهنده اهتمام جدی دولت سیزدهم به این مقوله است.
رئیس مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادهای وزارت راه و شهرسازی نیز گفت: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از مهم‌ترین سازمان‌های خدمات‌رسان در کشور است و نقش ویژه این سازمان در خدمت‌رسانی به مردم بر کسی پوشیده نیست. «مهدی نورایی» بیان‌داشت: این سازمان به‌تازگی برای تسهیل در امر اقامه نماز در راه‌های مواصلاتی کشور، مفتخر به دریافت لوح تقدیر از رئیس‌جمهور شد و امیدواریم این سازمان بتواند دستاوردهای بیشتری را در خدمت به مردم و خدمت به نظام داشته باشد.
وی بیان‌ داشت: عملکرد مجموعه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در همه عرصه‌های جامعه و مشارکت اجتماعی مردم تأثیرگذار است و اکثر مردم در سفرهای خود از خدمات این سازمان بهره‌مند می‌شوند؛ بنابراین اگر فرایند سفر آسان‌تر باشد و کاربران جاده‌ای سختی کمتری متحمل شوند، بی‌تردید در اتحاد و انسجام مردم تأثیرگذار است و این‌ آثاری است که به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم با عملکرد سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای ارتباط دارد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی