[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

شب پرحادثه فوتبال اسپانیا جنگ، جنگ تا پیروزی!، روزنامه شیراز نوین

رئال مادرید در این فصل تنها ۲ بار با شکست مواجه شده که هر ۲ مورد مقابل اتلتیکو مادرید بوده است!
به گزارش فوتبال ۳۶۰، مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های جام حذفی اسپانیا پنجشنبه‌شب با برگزاری ۲ مسابقه به اتمام رسید که در مهم‌ترین بازی اتلتیکو مادرید با نتیجه ۴ بر ۲ رئال مادرید را مغلوب کرد.
پنجشنبه‌شب ورزشگاه متروپولیتانو در شهر مادرید میزبان یکی از جذاب‌ترین مسابقات این فصل فوتبال اسپانیا بود که در نهایت با غلبه اتلتیکو در وقت‌های اضافه به پایان رسید تا دست رئال مادرید از جام پادشاهی کوتاه شود.
*سلطه لالیگا
برای سومین فصل متوالی هر ۸ تیم صعودکننده به مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های جام حذفی اسپانیا از سطح اول فوتبال این کشور هستند. طی ۳ فصل اخیر هیچ تیم غیرلالیگایی خود را به این مرحله نرسانده و این اتفاق از سال ۱۹۹۲ به بعد بی‌سابقه بوده. پیش از اتلتیکو مادرید و بارسا در بازی‌های پنجشنبه‌شب، صعود جیرونا، رئال سوسیداد، سلتاویگو، مایورکا، اتلتیک بیلبائو و سویا نیز قطعی شده بود.
*تنها صخره سخت
رئال مادرید در طول این فصل تنها ۲ بار در تمام رقابت‌ها بازنده از زمین خارج شده که هر ۲ بار مقابل اتلتیکو مادرید و در ورزشگاه متروپولیتانو بوده. کهکشانی‌ها پیش از شکست ۳ بر یک در لالیگا در ۶ مسابقه متوالی به پیروزی رسیده بودند و قبل از باخت پنجشنبه‌شب ۲۱ مسابقه پیاپی را بدون حتی یک شکست(۱۸ پیروزی و ۳ تساوی) پشت سر گذاشته بودند.
*حریف دل‌چسب آلواریتو
آلوارو موراتا که سال‌ها پیش پیراهن رئال مادرید را به تن می‌کرد، به آمار ۶ گل زده در ۱۱ مسابقه رسمی مقابل این تیم رسید؛ برابر با سویا(۶ گل در ۱۴ مسابقه) و بیشتر از هر تیم دیگر اروپایی که موراتا در مقابل آن به میدان رفته است. او در مسابقه پنجشنبه‌شب با استفاده از خطای محاسباتی لونین و رودیگر گل دوم کولچونروس را به ثمر رساند.
*جنگ تا آخرین لحظه
دیگو سیمئونه در پایتخت اسپانیا تیمی ساخته که اگرچه همیشه برنده نمی‌شود، اما تا آخرین لحظه برای پیروزی مبارزه می‌کند. بعد از حضور او روی نیمکت روخی بلانکوس، رئال مادرید و اتلتیکو مادرید ۱۳ بار در رقابت‌های حذفی مختلف به مصاف هم رفته‌اند و ۸ بار کار به وقت‌های اضافه کشیده شده(از جمله ۲ بار در یک هفته اخیر). در ۲۲ مسابقه قبلی ۲ تیم در شرایط مشابه، تنها یک‌بار برنده مسابقه در ۹۰ دقیقه مشخص نشد و آن‌هم به فینال جام حذفی در سال ۱۹۷۵ برمی‌گشت.
*طلسم یک‌دهه‌ای
اتلتیکو مادرید برای نخستین‌بار در ۹ سال گذشته موفق به کسب ۲ پیروزی خانگی متوالی مقابل حریف همشهری شد؛ این اتفاق آخرین‌بار در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ رخ داده بود و پنج‌شنبه در شب شورانگیز متروپولیتانو تکرار شد. ۲ تیم سپتامبر گذشته در چارچوب رقابت‌های لالیگا در همین ورزشگاه به مصاف هم رفته بودند؛ آن دیدار با برتری ۳ بر یک تشک‌سازان به اتمام رسید.
*راه دروازه رئال مادرید 
بازیکنان اتلتیکو مادرید در ۳ مسابقه این فصل مقابل رئال مادرید مجموعاً ۱۰ بار دروازه این تیم را باز کرده‌اند. شاگردان دیگو سیمئونه در ۱۲ مسابقه رسمی پیش از این فصل تنها ۶ بار موفق به گل‌زنی در مقابل لوس بلانکوس شده بودند. در ۲ مسابقه اخیر ۲ تیم در عرض ۸ روز ۱۴ گل به ثمر رسید و چنین رقمی با مجموع گل‌های به ثمر رسیده در ۶ مسابقه آخر قبل از این فصل برابری می‌کند. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی