[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

مساجد کانون و مجری برنامه‌های دهه فجر باشند، روزنامه شیراز نوین


اولین نشست کمیته «مساجد و بقاع متبرکه» ستاد بزرگداشت دهه فجر فارس به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به عنوان مسئول کمیته، با حضور اعضا و به میزبانی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان برگزار شد. حجت‌الاسلام «حسین امیدی» روز چهارشنبه 27 دی‌ماه در اولین نشست کمیته «مساجد و بقاع متبرکه» ستاد بزرگداشت دهه فجر استان فارس، ضمن بیان دستور جلسه، بر استفاده از ظرفیت مساجد در برگزاری جشن‌های باشکوه و مردمی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تأکید کرد.
مسئول کمیته مساجد و بقاع متبرکه ستاد بزرگداشت دهه فجر استان فارس با اشاره به اینکه مسجد، کانون تحول در محله است، خاطرنشان کرد: مسجد محور پیروزی انقلاب اسلامی بوده و از طریق شبکه مساجد اطلاعیه حاوی سخنان امام راحل(ره) در محله‌ها توزیع می‌شده است. مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان فارس ادامه داد: مسجد باید کانون و مجری برنامه‌های دهه فجر محله باشد و همه ارکان و فعالان مساجد نیز باید در برنامه‌های این ایام‌الله هم‌افزایی و تعامل داشته باشند. 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان فارس با اشاره به اینکه کمیته مساجد و بقاع متبرکه 2 یا 3 برنامه متمرکز را با مشارکت همه نهاد‌های عضو برگزار کند، تأکید کرد: با هم‌افزایی و همراهی همه نهاد‌های عضو کمیته می‌توان شاهد اجرای برنامه‌های خوب و مناسب بود. بر اساس این گزارش، «سیدمجتبی علوی» نیز در این نشست گفت: ایام پیروزی انقلاب اسلامی در واقع بزرگ‌ترین رویداد جامعه و میهن ماست و مراسم این ایام باید به بهترین نحو برگزار شود؛ چراکه به تعبیر امام خمینی(ره) انقلاب ما انفجار نور بود و ما با پیروزی انقلاب از دنیای جهل و نادانی به دنیای نور رسیدیم. دبیر ستاد بزرگداشت دهه فجر استان فارس افزود: در ستاد دهه فجر استان فارس برنامه‌ها طبقه‌بندی و 26 کمیته تخصصی در سطح استان تشکیل شده که کمیته مساجد و بقاع متبرکه یکی از این کمیته‌هاست. مدیرکل امور زائرین و گردشگری استانداری فارس بر تبیین وضعیت کشور در فاصله زمانی قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای نسل امروز تأکید و خاطرنشان کرد: باید با استفاده از روش‌های جدید و قالب‌های نو ذهن مخاطبان را روشن کرد. علوی مسجد را محور اتحاد و همدلی همه فعالان مساجد دانست و اظهار داشت: در ایام‌الله دهه فجر شهدای محله باید موردتوجه قرار گیرد و با حضور در گلزار‌های شهدای محله‌های مختلف به ویژه در شیراز به تکریم شهدایی که کمتر معرفی شده‌اند، بپردازیم. این گزارش می‌افزاید: در این نشست «عباس رضایی» نیز طی سخنانی بر تعامل مساجد و مدارس، توجه به مساجد مناطق کم‌برخوردار و دعوت از مردم و خانواده‌های محله در اجرای برنامه‌های دهه فجر مساجد تأکید کرد. مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه فجر استان فارس، برپایی اردو‌های جهادی، توزیع کمک‌های مؤمنانه و آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد را از برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر مساجد 
برشمرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی