[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

جذب استعدادهای برتر در دستگاه‌های اجرایی فارس، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
سومین مرحله فراخوان جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی استان آغاز شد. استعدادهای برتر استان تا ۱۵ بهمن فرصت دارند برای شرکت در این طرح ثبت‌نام کنند.
رئیس بنیاد نخبگان فارس در جمع خبرنگاران با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: مهم‌ترین برنامه‌های ما در ۴ زمینه نخبه‌پروری، نخبه‌شناسی، نخبه‌گزینی و نخبه‌گماری است که در زمینه نخبه‌گماری که از سیاست‌های اساسی ماست، کار شتاب گرفته است.
حبیب شریف افزود: در این ارتباط سال گذشته طرحی با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی کشور برای جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی مطرح شد و پس از آن طی دو فراخوان ۸هزار نفر از استعدادهای درخشان کشور در سامانه مربوط، ثبت‌نام کردند که از این تعداد در کشور ۴۵۰۰ نفر دارای شرایط لازم بودند.
وی تصریح کرد: از این تعداد ۲۷۱ نفر آنها استان فارسی بودند که از این ۲۷۱ نفر استان فارس هم ۹۲ نفر تأیید نهایی شدند و در نهایت ۱۹ نفر آنها هم تاکنون جذب دستگاه‌های اجرایی استان شدند. 
رئیس بنیاد نخبگان فارس اظهار داشت: در همین ارتباط سومین مرحله جذب استعدادهای برتر در دستگاه‌های اجرایی استان از ابتدای بهمن آغاز شده و تا ۱۵ بهمن ادامه خواهد داشت که در این زمینه استعدادهای برتری که قصد حضور در دستگاه‌های اجرایی را دارند، می‌توانند مشخصات خود را در سایت dana.bmn.ir ثبت کنند. در این دوره ۱۰۸ ظرفیت خالی در تعدادی دستگاه‌های اجرایی استان از جمله آموزش و پرورش، وزارت دفاع، پارک علم و فناوری، دانشگاه شیراز، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، دانشگاه هنر، اداره کل فرهنگ سال آن اسلامی فارس، دانشگاه جهرم آن ثبت اسناد و املاک و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، مرکز استنادی isc برای جذب این افراد آماده شده است. 
وی با اشاره به اجرای طرح بورسیه صنعتی دانشجویان نخبه در راستای مهارت‌افزایی و البته تضمین شغل آینده آنها با اشاره به ادامه برنامه ملی شهاب در فارس گفت: برنامه ملی شهاب برای استعدادیابی دانش‌آموزان از سال چهارم ابتدایی از سال ۹۵ هم‌زمان با کل کشور در دو ناحیه و ۶ شهرستان فارس هم آغاز و به تدریج این برنامه در کل مدارس استان اجرا شد؛ اما بنا به دلایلی از ۳ سال قبل از جانب وزارت آموزش و پرورش، مورد بی‌مهری قرار گرفت و در کل کشور این برنامه تعطیل شد.
شریف افزود: اما در فارس با توجه به وجود مجمع خیرین نخبه‌پرور و همکاری آموزش و پرورش فارس این برنامه متوقف نشده و هنوز در حال اجراست و فارس تنها استانی است که در این زمینه به مرحله هدایت تحصیلی رسیده است.
وی افزود: روند نخبگی نیاز به بستر دارد و فعالیت بنیاد از زمان دانشجویی است، اما برنامه شهاب این بستر رشد را از دوره مدرسه آغاز می‌کند و با کمک معلمان از سال چهارم مهارت‌های دانش‌آموزان در ۸ رشته از جمله هوش کلامی، هوش ریاضی، هوش تجربی، هوش اجتماعی، هوش ورزشی، هوش دینی معنوی و شناسایی و پرونده آن تکمیل می‌شود که این کار در کل استان فارس انجام و استعدادیابی صورت گرفته است که این در هدایت تحصیلی دانش‌آموز بسیار مؤثر است. 
شریف گفت: سه وزارت آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان درگیر این طرح هستند و بنیاد بیشتر به عنوان ناظر است و امروز اطلس استعدادهای فارس دانش‌آموزان در اختیار آموزش و پرورش است. 
وی تصریح کرد: امروز ما ۵۶ جایزه ویژه نخبگان و استعدادهای درخشان در بخش‌های مختلف تعریف کردیم که در اختیار این استعدادها قرار می‌گیرد. 
رئیس بنیاد نخبگان فارس اظهار داشت: یکی از اقدامات ما در راستای معرفی نخبگان نظامی است. در این راستا روز شهادت شهید دوران در ۳۰ تیرماه را به عنوان روز خلبان نام‌گذاری و برای تصویب و ثبت در تقویم ارائه کرده‌ایم که به قطع تصویب می‌شود و در کنار آن برای معرفی بهترین خلبان نشان دوران را طراحی و تهیه کردیم که هر سال در روز ۳۰ تیر به مناسبت روز خلبان این نشان به بهترین خلبان‌های ما اعطا می‌شود و به زودی شاهد رونمایی از این نشان خواهیم بود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی