[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

«تسویه ‌نقدی» از حقوق شهروندی توان‌یابان می‌گوید، روزنامه شیراز نوین

نویسنده و کارگردان نمایش‌ خیابانی «تسویه نقدی» گفت: این اثر نمایشی به بیان معضلات و مشکلات یک توان‌یاب نابینا می‌پردازد و بر ضرورت یکسان‌سازی حقوق شهروندی افراد توان‌یاب و معلول تأکید دارد.
به گزارش ایرنا، نمایش بیست دقیقه‌ای «تسویه نقدی» از جمله آثار راه‌یافته به بخش خیابانی چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر است که میزبان رقابت بیش از صد اجرا از سراسر کشور است؛ نمایشی که مضمونی اجتماعی دارد و تلنگری است به مسئولان متولیان امر تا شرایط جامعه برای معلولان و افراد عادی یکسان‌سازی شود. مجتبی خلیلی کارگردان نمایش خیابانی«تسویه ‌نقدی» گفت: داستان این اثر از اسباب‌کشی یک دختر نابینا شروع می‌شود که به مسائل و مشکلاتی همچون ازدواج و مسکن می‌پردازد و به یکسان نبودن شرایط جامعه برای معلولان اشاره دارد.
این هنرمند اصفهانی این اثر نمایشی را در قالب کمدی برشمرد و افزود: برای جذابیت اثر، آکسسوارهایی(وسایل صحنه) برای نمایش طراحی شده است که با استفاده از یک کارتن و طراحی تصاویری روی هر وجه آن که اپیزود به اپیزود به صورت پازل کنار هم قرار داده می‌شود؛ متن و مفهوم اپیزود به مخاطب القا می‌شود. خلیلی با ابراز خرسندی از اینکه با تدابیر صورت‌گرفته بخش جداگانه‌ای به نام فراگیر درجشنواره رقم خورده، گفت: ما از طریق نمایش می‌خواهیم به جامعه بفهمانیم که همه شرایط یکسانی داریم و نباید به افراد معلول و توان‌یاب به دید دیگری نگاه کرد، بلکه می‌خواهیم به صورت مساوی و یکسان از امکانات بهره‌ بگیریم و گنجاندن این بخش در جشنواره تئاترفجر چهل‌ودوم بسیار مغتنم و خوشایند بود. این هنرمند سوم بهمن را زمان اجرای نمایش «تسویه نقدی» عنوان کرد که در سکوی تئاتر خیابانی تئاترشهر ساعت۱۶:۳۰ اجرا ‌شد. چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به ریاست کاظم نظری و دبیری مهدی حامدسقایان از ۲۷ دی تا ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ در تهران در حال برگزاری است. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی