[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

ایران شانس چهارم است!، روزنامه شیراز نوین

وب سایت اوپتا براساس اطلاعات و داده‌های خود، شانس حضور ایران در فینال جام ملت‌ها را 24 درصد پیش‌بینی کرد. 
به گزارش ورزش سه، با پایان مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، حالا همه در انتظار برگزاری مراحل حساس و سرنوشت‌ساز حذفی هستند. جایی که ایران در دور یک‌هشتم نهایی باید به مصاف سوریه برود. دیگر مدعیان قهرمانی مانند ژاپن، قطر و استرالیا نیز به ترتیب باید با بحرین، فلسطین و اندونزی روبه‌رو شوند.
اوپتا آنالیز که بزرگترین وب‌سایت بررسی اطلاعات و داده‌های ورزشی و پیش‌بینی مسابقات مختلف از طریق عملکرد تیم‌ها در مسابقات است، از ابتدای برگزاری رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به پیش‌بینی این پیکارها و بررسی شانس تیم‌ها برای صعود به مراحل بالاتر و کسب عنوان قهرمانی اقدام کرده است.
در شرایطی که اوپتا در روزهای نخست شانس کسب قهرمانی ژاپن را بسیار بالاتر از دیگر رقبا می‌دانست، اما با پایان دور گروهی، پیش‌بینی شانس این تیم کمتر و کمتر شد و هرچند که سامورایی‌ها همچنان در رتبه نخست قرار دارند، ولی شانس آنها از 24 درصد به هجده درصد کاهش پیدا کرده است.
ایران نیز در پیش‌بینی‌های اولیه، شانس یازده درصدی برای کسب قهرمانی داشت که این عدد حتی تا 9 درصد نیز پایین آمد، ولی اکنون و پیش از آغاز مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا، شاگردان امیر قلعه‌نویی از 13 درصد شانس برای کسب قهرمانی برخوردارند.
آن‌گونه که وب‌سایت اوپتا نوشته است، شانس پیروزی ایران برابر سوریه، 75.5 درصد است. احتمال اینکه ملی‌پوشان در مرحله یک‌چهارم نهایی نیز برنده از زمین خارج شوند، 39.4 درصد پیش‌بینی شده است. بخت ایران برای پیروزی در نیمه‌نهایی و رسیدن به فینال نیز 24.2 درصد است؛ بالاخره اینکه از دید اوپتا، ایران 13.6 درصد شانس کسب عنوان قهرمانی را دارد.
این آمار برای ژاپن بدین‌صورت است که شانس پیروزی آنها در مرحله یک‌هشتم نهایی 76.4 درصد، احتمال برتری در بازی دور یک‌چهارم نهایی 39.4 درصد، شانس برنده شدن سامورایی‌ها در بازی نیمه‌نهایی و رسیدن به فینال 30.2 درصد و بالاخره اینکه احتمال قهرمانی شاگردان هاجیمه موریاسو نیز 18.8 درصد عنوان شده تا آنها بخت نخست قهرمانی معرفی شوند.
پس از ژاپن، تیم ملی قطر حضور دارد؛ میزبان مسابقات به پشتوانه حمایت هوادارانش، امیدوار است تا بتواند دستاورد بزرگ دوره قبلی مسابقات را تکرار کند. آنها از بخت 25.4 درصدی برای رسیدن به فینال برخوردار هستند و احتمال اینکه قطر باز هم بتواند عنوان قهرمانی را به دست بیاورد، 15.1 درصد است.
استرالیا که در ابتدا بخت چهارم قهرمانی محسوب می شد، حالا به رتبه سوم رسیده و آنها نیز امیدوارند که بتوانند به جام قهرمانی دست پیدا کنند. احتمال اینکه تیم موفق گراهام آرنولد در مسابقه فینال حضور پیدا کند، 27.3 درصد عنوان شده و از نظر اوپتا، بخت کانگوروها برای کسب عنوان قهرمانی، 13.8 درصد است.
لازم به ذکر است که پس از ژاپن، قطر، استرالیا و ایران، کشورهای کره جنوبی، عربستان، عراق و ازبکستان در رده‌های بعدی کشورهایی که از شانس بیشتری برای کسب قهرمانی برخوردار هستند، قرار گرفته‌اند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی