[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

عدالت و احسان برنامه‌ریزی می‌خواهد ، روزنامه شیراز نوین

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: تمام قوانین و مقررات با هدف تحقق عدالت در جامعه ابلاغ و اجرا می‌شوند، اما اجرای برخی بخش‌نامه‌ها و قوانین نتوانسته آن‌گونه که باید ما را به سمت تحقق عدالت و احسان سوق دهد.
به گزارش ایرنا، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در همایش مدیران بازرسی دستگاه‌های دولتی فارس در شیراز، عدالت و احسان را از اهداف حکمرانی خوب دانست و گفت: اگر بناست عدالت و احسان را محقق کنیم قاعدتاً باید هدف‌گذاری‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شکل گیرد که به آن برنامه‌ریزی می‌گویند.
وی ادامه داد: این برنامه‌ریزی در نهایت در شکل قوانین و مقررات و بخش‌نامه‌ها به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود و در دستگاه اجرایی هم باید برویم به سمت اینکه خوب اجرا شوند. امام جمعه شیراز گفت: قاعدتاً به خاطر مشکلاتی که در مسیر اجرا پیش می‌آید ما نیازمند دستگاه‌های نظارتی هستیم و این دستگاه‌ها برای این هستند که هر وقت عدالت و احسان تأمین نمی‌شود، رسیدگی کنند.
آیت‌الله دژکام افزود: بازرسی وقتی مطرح ‌می‌شود که قبلاً قانون و مقررات و برنامه‌ریزی برای پیشرفت انجام گرفته باشد و کسانی هم مسئول اجرا باشند.
نماینده ولی فقیه در فارس بر لزوم آموزش تقسیم کار تأکید کرد و گفت: دستگاه مدیریت و برنامه‌ریزی وظیفه راه‌اندازی این دوره‌های آموزشی را دارد که باید انجام گیرد، اما گاهی آموزش‌های ضمن خدمت بسیاری را هم تعریف کرده‌ایم که بعضی دارای اولویت هستند و حتماً باید انجام شوند. آیت‌الله دژکام افزود: آموزش‌های ضمن خدمت باید کاربردی باشند و بتوانند مشکل مردم را حل کنند؛ نه اینکه فقط به درد ارتقا در چارت اداری بخورند. وی اظهار کرد: در بحث مقابله و مبارزه با فساد نظام یک حرکت را شروع کرده و در دولت آیت‌الله رئیسی این اتفاق قوی‌تر و چشمگیرتر شده است. امام جمعه شیراز گفت: یک زمانی ما نیروی متخصص برای بازرسی نداشتیم، اما امروز در این زمینه محکم کار می‌شود و این یعنی دستگاه نظارتی ما دارد جایگاه خودش را پیدا می‌کند؛ بدون دستگاه نظارتی نمی‌توانیم امیدوار به پیشرفت باشیم. آیت‌الله دژکام افزود: مبارزه با فساد به‌عنوان یک خدمت که حرکت برای عدالت است به طور جدی آغاز شده است. اگر جلو برخی از فسادها را بگیریم کار زودتر پیش می‌رود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی