[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

عملیات توسعه شبکه فیبرنوری به اقلید رسید، روزنامه شیراز نوین

پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها که به گفته مجریان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های استان فارس است پس از بهره‌برداری از آن در شهرهای شیراز، آباده، صدرا، جهرم و مرودشت، هم‌اکنون عملیات عمرانی این پروژه در شهر اقلید نیز آغاز شده است. به گزارش ایرنا، راهبرد وزارت ارتباطات توسعه زیرساخت فیبر نوری در کشور و برنامه‌ریزی برای ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری تا پایان سال ۱۴۰۳ است.
این پروژه در استان فارس نیز در دستورکار قرار دارد و پس از بهره‌برداری از آن در کازرون توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مهرماه امسال، عملیات عمرانی این پروژه در شهرهای آباده، صدرا، شیراز، جهرم و مرودشت نیز آغاز شد.
در حال حاضر هم عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در شهر اقلید با هدف تأمین شبکه ارتباطی پرسرعت، پایدار و امن در این شهر که شهرستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد، آغاز شده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس در این‌باره گفت: پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در استان فارس به‌عنوان یکی از استان‌های پیشرو در این بخش، از اواخر سال گذشته کلید خورد و پس از بهره‌برداری از این پروژه در کازرون و شروع عملیات عمرانی این پروژه در شهرهای آباده، صدرا و شیراز و جهرم، عملیات عمرانی پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در شهر اقلید نیز آغاز شد.
حمید سلیمان‌پور ادامه داد: اجرای این طرح موجب پوشش کامل نیازهای ارتباطی شهری برای مدت‌های طولانی می‌شود؛ خوشبختانه از اواسط دی‌ماه عملیات عمرانی پروژه در شهر اقلید آغاز شد و هم‌اکنون ۲۰ کیلومتر حفاری نیز در شهر اقلید صورت گرفته است.
به گفته مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس برای تکمیل این پروژه باید حدود ۴۰ کیلومتر حفاری دیگر در شهر اقلید انجام شود و در صورتی که تغییرات جوی سبب توقف و یا افزایش زمان اجرای پروژه نشود تا پایان امسال و حداکثر تا اوایل سال آینده، دسترسی خانوارها و کسب و کارهای شهر اقلید به شبکه اینترنت پرسرعت چند صد مگابیت بر ثانیه فراهم خواهد شد.
پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها یکی از مهم‌ترین پروژه‌های کشور است که زیرساخت ارتباطی و پهنای باند مورد نیاز کشور برای سال‌های متمادی را فراهم می‌کند و مطابق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، مقرر شده تا پایان سال ۱۴۰۳، جمعیتی معادل ۲۰ میلیون خانوار در کشور تحت پوشش این پروژه قرار گیرند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی