[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

تقویت نشاط شهروندی در بوستان‌ها، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
رئیس كميسيون، فرهنگی، گردشگر و سومین حرم اهل بیت(ع) شورای شهر شيراز گفت: تخصیص 12 درصد بودجه 29 هزار و500 میلیارد تومانی شهرداری شیراز به تقویت، ارتقا و تعالی فرهنگی به شهر مقدس شیراز کمک خواهد کرد و چنانچه همراه با تدبیر، پیوست فرهنگی و توزیع در طرح و برنامه‌های محلات و مناطق باشد، می‌تواند تغییر و تحولات مناسبی در حوزه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی، اجتماعی، آموزشی و علمی ایجاد نماید.
محمدرضا هاجری روز گذشته در نطق پیش از دستور صحن علنی شورای شهر شیراز تصریح کرد: لازم است به منظور گسترش سلامتی، نشاط و شادی جسم و روح با ورزش، بسترهای مناسب ورزشی را در محلات و بوستان‌ها با تقویت ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی مهیا سازیم.
وی یادآور شد: طبق پژوهش‌های موجود، ورزش در اوقات فراغت، 37 درصد در محل سکونت،22 درصد در بوستان‌ها، 22 درصد در سالن‌های ورزشی، 11 درصد در فضاهای عمومی و 8 درصد در سالن‌های ورزشی دولتی صورت می‌گیرد که با هماهنگی و هم‌دلی می‌توان فضاهای عمومی مناسب را در تمامی محلات و بوستان‌ها گسترش داد. رئیس كميسيون، فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت(ع) شورای شهر شيراز گفت: انتخاب شیراز به‌عنوان پایتخت محیط زیست شهرداری‌های آسیا، افتخاری برای شهر بوده و نشان می‌دهد با پاکی زمین و هوا می‌توان کانون حضور گسترده صنعت گردشگری و زیارت باشد.
هاجری اضافه کرد: ضروری است به فکر زیرساخت‌ها از قبیل اقامتگاه‌های مناسب، پارکینگ و سرویس‌های بهداشتی باشیم و این انتخاب فرصتی برای تکمیل کمربند سبز اطراف شیراز است که استاندار فارس تمام‌قد پیگیر تحقق این کار اساسی و محوری است.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه کمیته نام‌گذاری شورا ، بیش از 90 درصد کوچه‌ها را به نام شهدا مزین کرده، لازم است از زنان شهیده غافل نشویم و به صورت ویژه نام این شهیده‌های عزیز در معابر، اماکن و جاهای مناسب در نظر گرفته شود تا نام و یادشان همچون یادگاری ماندگار و جاودان در شهر بدرخشد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی