[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

طرز تهیه کباب چنجه، روزنامه شیراز نوین

کباب چنجه یکی از انواع کباب‌های سنتی ایرانی است که با گوشت گوساله یا گوسفندی تهیه می‌شود؛ برای مشاهده این آموزش آشپزی سنتی در ادامه با ما همراه باشید:

 مواد لازم برای 4 نفر
فیله گوسفندی: ۶۰۰ گرم
دنبه گوسفندی: ۲۰۰ گرم
لیمو ترش: ۱ عدد
پیاز: ۲ عدد متوسط
روغن زیتون: ۴ قاشق غذاخوری
ماست چکیده: ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل‌سیاه: به مقدار کافی 

 طرز تهیه
 مرحله اول
ابتدا فیله گوسفندی را به خوبی می‌شوییم، سپس به صورت چنجه‌ای(تقریباً نصف جوجه کباب) خرد می‌کنیم و داخل یک کاسه مناسب می‌ریزیم. برای اینکه کباب چنجه به صورت یک‌دست بپزد حتماً سعی کنید تا قطعات گوشت یک‌اندازه باشد.
 مرحله دوم
در ادامه روغن زیتون را به فیله‌ها اضافه کرده و به خوبی ترکیب می‌کنیم تا تمام قسمت‌های گوشت به روغن زیتون آغشته شود. در ادامه ماست چکیده را اضافه می‌کنیم، سپس لیمو ترش را از وسط برش می‌زنیم و آب آن را می‌گیریم.
 مرحله سوم
آب لیمو ترش را به همراه مقداری نمک و فلفل‌سیاه به کاسه حاوی گوشت اضافه می‌کنیم. در آخرین مرحله پیازها را به صورت حلقه‌ای خرد می‌کنیم به کاسه اضافه کرده و به خوبی مواد را با دست ترکیب می‌کنیم.
 مرحله چهارم
حالا روی کاسه را با سلفون می‌پوشانیم و به مدت یک شب در یخچال قرار می‌دهیم تا گوشت به خوبی طعم‌دار شود. یکی از مهم‌ترین دلایل خوشمزه شدن کباب چنجه این است که گوشت به مدت کافی در مواد طعم‌دار کننده قرار داشته باشد.
 مرحله پنجم
پس از اینکه گوشت به خوبی طعم‌دار شد، آن را از کاسه مواد طعم‌دهنده خارج می‌کنیم و به صورت مرتب و یک‌دست به سیخ می‌کشیم. حالا منقل زغال را آماده می‌کنیم و حتماً به این مورد توجه می‌کنیم که تمام زغال‌ها به صورت یک‌دست روشن باشد.
 مرحله ششم
در این مرحله سیخ‌ها را روی منقل می‌چینیم و کمی صبر می‌کنیم تا خودشان را بگیرند، سپس آنها را به صورت مرتب می‌چرخانیم تا گوشت به صورت یک‌دست کباب شود. اگر گوشت را به مدت کافی طعم‌دار کرده باشیم خیلی سریع کباب می‌شود.
 مرحله هفتم
در صورت تمایل می‌توانیم مقداری زعفران دم کرده و با کره مخلوط کنیم، سپس کباب‌های آماده‌شده را در سس کره قرار دهیم تا نرم‌تر و لذیذتر شوند. در آخر کباب چنجه آماده‌شده را به همراه نان یا برنج زعفرانی سرو می‌کنیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی